2

عدم آرایش چهره زنان بازیگر

  • کد خبر : 12600
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۰

پروین سلیحی اظهار داشت: گسترش فرهنگ حجاب و عفاف از مأموریت‌ها و وظایف ذاتی سازمان صدا و سیماست و قبل از اینکه قانون گسترش فرهنگ حجاب و عفاف به نهادهای مسئول ابلاغ شود، فرهنگ‌سازی در این زمینه جزء ضوابط سازمانی و سیاست‌های صدا و سیما بوده است. وی افزود: در قانون گسترش حجاب و عفاف […]

پروین سلیحی اظهار داشت: گسترش فرهنگ حجاب و عفاف از مأموریت‌ها و وظایف ذاتی سازمان صدا و سیماست و قبل از اینکه قانون گسترش فرهنگ حجاب و عفاف به نهادهای مسئول ابلاغ شود، فرهنگ‌سازی در این زمینه جزء ضوابط سازمانی و سیاست‌های صدا و سیما بوده است.

وی افزود: در قانون گسترش حجاب و عفاف ۳۱ بند بر عهده سازمان صدا و سیما قرار دارد و تاکنون برنامه‌های بسیاری در این رابطه تهیه شده است و تلاش بر این است تا برنامه‌های تولید شده بیش از گذشته پیام حجاب و عفاف را منتقل کنند.

سلیحی با بیان اینکه گسترش فرهنگ حجاب و عفاف تنها از طریق پیگیری تعداد معدودی از نهادهای مختلف، امکانپذیر نخواهد بود، گفت: نهادهای مختلف برای فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف باید با یکدیگر همکاری داشته باشند تا شاهد نوعی جامعه‌پذیری در موضوع حجاب و عفاف باشیم و افراد با علاقه‌مندی و انگیزه شخصی به سمت حجاب گرایش پیدا کنند.

————————————————————————
صدا و سیما یک تنه مسئول فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف نیست
————————————————————————

مشاور امور بانوان سازمان صدا و سیما ادامه داد: نقش خانواده‌ها و آموزش و پرورش در الگوسازی حجاب و عفاف بسیار مهم است اما به دلیل اینکه برنامه‌های صدا و سیما در معرض دید است، بسیاری از افراد بیشترین انتظارات و توقع را از تولیدات این سازمان دارند و انتظار دارند صدا و سیما وظایف سایر نهادها را نیز انجام دهد.

وی بیان کرد: طبق قانون گسترش فرهنگ حجاب و عفاف تمام نهادها باید مأموریت‌های خود را در راستای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف انجام دهند و بر سیاست‌ها و برنامه‌های خود در زمینه حجاب و عفاف بازنگری داشته باشند و بازخوردهای آن را در جامعه رصد کنند.

———————————————
آرایش بازیگران زن قابل اغماض نیست
———————————————

سلیحی در ‌خصوص وضعیت آرایش بازیگران زن صدا و سیما گفت: آرایش بازیگران زن به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید نظارت و کنترل لازم را برای کاهش این موضوع اعمال کنیم؛ مسئولان صدا و سیما بارها بر رعایت مرز میان آرایش و گریم در تولیدات صدا و سیما تأکید کرده‌اند و در این رابطه سازمان صدا و سیما سیاست‌هایی را مدون کرده و نظارت‌هایی را اعمال می‌کند.

مشاور امور بانوان سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه با وجود تأکید مسئولان این سازمان در‌ خصوص عدم آرایش چهره زنان بازیگر همچنان شاهد حضور چهره‌های آرایش شده بازیگران زن هستیم، تصریح کرد: نسبت به این موضوع نباید بی‌تفاوت بود، متأسفانه هم‌اکنون تکثر و تعدد برنامه‌‌ها موجب شده است که در برخی از آنها شاهد چهره‌های آرایش شده باشیم، اگر اعتقاد داریم که این رفتار خلاف شرع است پس اغماض در مقابل آن چه معنایی دارد؟

وی افزود: در انتخاب زنان کارشناسی که در برنامه‌های مختلف صدا و سیما حضور می‌یابند، دقت کافی می‌شود تا به لحاظ وضعیت ظاهری نقش الگوسازی را برای مخاطبان داشته باشند و به نوعی معرف زنان موفق و با حجاب باشند.

سلیحی ادامه داد: ارائه بحث‌‌های کارشناسی و تبیینی در زمینه حجاب و عفاف و حضور بازیگران زن با حجاب برتر و چادر در سریال‌های مختلف از جمله اقدامات سازمان صدا و سیما برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف است.

مشاور امور بانوان سازمان صدا و سیما اظهار داشت: بحث حجاب و عفاف را در لایه‌ لایه‌های مجموعه‌های نمایشی لحاظ می‌کنیم همچنین تاکنون مجموعه‌های زیادی را به منظور آسیب‌شناسی بی بند و باری اجتماعی تولید کرده‌ایم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر