3

خطر مرگ ناشی از گرسنگی دامنگیر کشور سومالی

  • کد خبر : 12687
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۷

نبود امنیت در سومالی سازمان های امدادی را در کمک به قحطی زدگان ناتوان کرده است. به گزارش تلویزیون سی ان ان،سومالی به مدت دو دهه فاقد دولت کارآمد بوده است.در این مدت زمینه برای خشونت و گرسنگی مردم فراهم شده است.سازمان ملل روز شنبه اعلام کرد که چهار میلیون نفر در این کشور نیاز […]

نبود امنیت در سومالی سازمان های امدادی را در کمک به قحطی زدگان ناتوان کرده است. به گزارش تلویزیون سی ان ان،سومالی به مدت دو دهه فاقد دولت کارآمد بوده است.در این مدت زمینه برای خشونت و گرسنگی مردم فراهم شده است.سازمان ملل روز شنبه اعلام کرد که چهار میلیون نفر در این کشور نیاز فوری به غذا دارند.هزاران نفر از این عده در معرض خطر مرگ ناشی از گرسنگی قرار دارند.همچنین کسانی هم که برای کمک به این مردم قحطی زده به سومالی می روند،در معرض خطر قرار دارند. خبرنگار این شبکه گزارش داد،امروز در سومالی تسلیحات و بازیگران زیادی وجود دارد که هیچ قانونی نیز آنها را کنترل نمی کند. باری کیم از سازمان جهانی غذا می گوید ،او قبلا در هائیتی و پاکستان بوده است.اما سومالی اوضاع خاصی دارد.امدادگران ناچارند با اسکورت اینطرف و آنطرف بروند.از سال دو هزار هشت تاکنون،چهارده کارمند این سازمان در سومالی کشته شده اند.از این رو بزرگترین سازمان توزیع کننده غذا در جهان قادر نیست به بدترین بحران انسانی در دنیا پاسخ مناسب دهد.

اسلامگرایان الشباب امدادگران را از مناطق تحت کنترل خود در جنوب و مرکز سومالی بیرون رانده اند.آنها این نیروها را کافر می دانند و به کسانی نیز که کمک های غرب را قبول می کنند،حمله ور می شوند. به گزارش این شبکه،اوضاع امنیتی به حدی وخیم است که سازمان های کمک رسان غربی ناچار شده اند از طرق دیگر مانند مسیرهای کنیا و اتیوپی به قحطی زدگان کمک برسانند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر