3

تحویل تمامی واحدهای مسکن مهر تا نیمه اول سال ۹۴

  • کد خبر : 131782
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

برنامه ریزی و تلاش بر این است تا در سال ۹۳ اکثریت پروژه مسکن مهر را تحویل و اقلی که باقی می ماند را نیز در شش ماهه نخست سال ۹۴ تحویل دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که پیشرفت فیزیکی مسکن مهر از کم تر از ۳۰ درصد- در دولت قبل- به بیش از ۷۰ درصد در حال حاضر رسیده است، گفت: برنامه ریزی و تلاش بر این است تا در سال ۹۳ اکثریت پروژه مسکن مهر را تحویل و اقلی که باقی می ماند را نیز در شش ماهه نخست سال ۹۴ تحویل دهند.

 محسن نریمان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: پروژه مسکن مهر، پروژه ای بزرگ و فعال با دو میلیون واحد است که از دولت احمدی نژاد با کم تر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفته ایم و در دولت یازدهم نیز فعال است .

معاون وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم در ادامه این مطلب افزود: سالانه هزاران میلیارد تومان خرج و هزینه این پروژه است که از طریق آورده مردم و تسهیلات – ۵۰ هزار میلیارد تومان از بانک مسکن و معادل همین مبلغ از طرف مردم داده می شود – و با کمک های دیگری که در بخش روبناها و زیربنایی انجام می شود پروژه در حال پیگیری است.

نریمان هم چنین تصریح کرد: طبق تصمیم خود دولت و مجلس پروژه های نیمه تمام اولویت دارد و مسکن مهر نیز از این مسئله جدا نیست و در این پروژه نیز اولویت اتمام پروژه های نیمه تمام است.

وی افزود: ابتدا باید پروژه مسکن مهر را تحویل دهیم و بعد از آن پروژه های دیگر از قبیل مسکن اجتماعی و حمایتی و مسکن مشارکتی را ادامه دهیم .

پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در دولت یازدهم از کم تر از ۳۰ درصد به بیش از ۷۰ درصد رسید

نریمان با رد این انتقاد به دولت یازدهم که مسکن مهر را به تعطیلی کشانده اند تاکید کرد: بیش تر عنوان این که مسکن مهر تعطیل شده،  نگاهی اشتباه و غلط است چرا که  در حال حاضرمسکن مهر جز پروژه های فعال شهرسازی و امروز در دولت یازدهم پیشرفت فیزیکی آن بالای ۷۰ درصد شده است.

وی ادامه داد: تمام بخش هایی که مسئولیت مسکن مهر را دارند همانند سازمان ملی زمین و مسکن  و شرکت عمران شهرهای جدید مثل بنیاد مسکن تلاش می کنند تا در سال ۹۳ اکثریت پروژه مسکن مهر را تحویل و اقلی که باقی می ماند را نیز در شش ماهه نخست سال ۹۴ تحویل دهند.

نریمان انجام هر پروژه ای در خصوص مسکن در دولت یازدهم را به زمان بعد از اتمام مسکن مهر موکول و تاکید کرد: بعد از آن پروژه های جدید مثل مسکن اجتماعی که در طرح دولت است با شیوه نامه هایی که نوشته می شود در دستور کار قرار می گیرد.

بررسی تسهیلات لیزینگ مسکن در دولت یازدهم/ لزوم حرکت به سمت طرح های مردم محور

معاون اخوندی هم چنین در خصوص لیزینگ مسکن گفت: روش های اقتصادی که توان مردم و ساخت را افزایش دهند متعدد است مثل افزایش تسهیلات لیزینگ مسکن که این روش ها در دست بررسی است و هرکدام که به مصلحت باشد اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: مطمئن باشید طرح ساخت و تولید مسکن در دستور کار دولت تدبیر و امید و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

نریمان هم چنین تاکید کرد: تلاش می شود به جای این که طرح ها دولت محور باشد و دولت کارها را شروع کند، این طرح ها به طرح های مردم محور تبدیل و مردم بیش تر مسئولیت داشته باشند تا بتوانند اقدامات فعالانه ای را به ثبت برسانند.

 از ظرفیت های ادغام وزارت مسکن و راه وشهرسازی استفاده می کنیم/تفکیک منوط به نظر مراجع ذی صلاح است

نماینده مردم بابل در مجلس هشتم درباره جداسازی و تفکیک وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: این بحث ها از ابتدای شکل گیری دولت مطرح بوده است اما در حال حاضر با این اقدام وزارت راه و شهرسازی فعالانه در حال انجام وظایف است و اگر مراجع مربوطه همانند مجلس شورای اسلامی تشخیص دهند که جداسازی این از هم به مصلت است، اقدامات لازم صورت می گیرد.

وی افزود:در شرایط فعلی وزارت راه و شهرسازی از فرصت های در این ادغام است بهره برداری می کند تا کارها را سریع تر پیش ببرد.

نریمان در این باره گفت: از جمله این که راه های ارتباطاتی، مترو و شبکه ارتباطی جاده ای جز مهم ترین اولویت های شهرهای جدید است -و به نوعی به وزارت راه سابق مربوط بود- امروز چون ادغام شده راحت تر می شود تصمیمات لازم را در آن گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم تاکید کرد: این ادغام برای حوزه شرکت عمران شهرهای جدید یک فرصت است و تلاش می کنیم از این فرصت استفاده کنیم و سیاست های هماهنگی که امروز در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد استفاده و آن را حل کنیم./

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=131782

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر