1

معاون اول رییس جمهوری کشورمان، کیتو را ترک کرد

  • کد خبر : 13193
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۸:۵۳

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران در پی سفر یکروزه به کشور اکوادور و دیدار با مقامات این کشور و امضای دو سند همکاری مشترک، شامگاه جمعه به وقت محلی کیتو، پایتخت اکوادور را ترک کرد. معاون اول رییس جمهوری کشورمان، کیتو را ترک کرد به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، محمدرضا رحیمی در این سفر […]

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران در پی سفر یکروزه به کشور اکوادور و دیدار با مقامات این کشور و امضای دو سند همکاری مشترک، شامگاه جمعه به وقت محلی کیتو، پایتخت اکوادور را ترک کرد.
معاون اول رییس جمهوری کشورمان، کیتو را ترک کرد
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، محمدرضا رحیمی در این سفر با رییس جمهوری، معاون اول وی و شماری دیگر از مسؤولان کشور اکوادور دیدار و گفت وگو داشت.
وی، عصر جمعه به وقت محلی در دیدار با رییس‌جمهوری اکوادور با اشاره به اینکه هیأت ایرانی در مدت حضور در کیتو ملاقات‌های فشرده‌ای با مسؤولان این کشور داشته است، این مذاکرات را رضایتبخش خواند و گفت:‌ امروز هیچ مانع و محدودیتی برای ارتقای همه جانبه روابط میان ایران و اکوادور وجود ندارد.
همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری به اکوادور، وزیران امور اقتصادی و دارایی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت ایران با وزرای اقتصادی جمهوری اکوادور در زمینه گسترش تجارت میان دو کشور به گفت و گو نشستند که حاصل این سفر، امضای دو سند همکاری مشترک میان دو کشور بود.
همکاری‌های نفتی، انتقال دانش فنی ایران به اکوادور، ساخت نیروگاه در اکوادور، اختصاص اعتبارات بانکی، همکاری‌های دارایی، موافقتنامه‌های گمرکی و بازرگانی و ایجاد مرکز درمانی در اکوداور از سوی ایران مهمترین موضوعات مورد گفت وگو میان ‘سید شمس‌الدین حسینی’ وزیر اقتصاد امور دارایی، ‘مجید نامجو’ وزیر نیرو و ‘مهدی غضنفری’ وزیر صنعت ، معدن و تجارت با مقامات اکوادوری است.
در پایان دیدارهای تخصصی هیأت عالیرتبه ایرانی و همتایات اکوادوری آنها با حضور معاون اول رییس‌جمهوری اسلامی ایران و همتای اکوادوری وی یک یادداشت تفاهم و یک موافقتنامه همکاری میان دو کشور به امضاء رسید.
پس از مذاکرات میان محمدرضا رحیمی و لنین مورانو معاونان رؤسای جمهوری ایران و اکوادور، موافقتنامه اجتناب از مالیات‌های مضاعف و یادداشت تفاهم در جهت همکاری‌های بین‌المللی و تبادل اطلاعات در مبارزه با پو‌لشویی و جنایت‌های سازمان‌یافته میان وزرای دو کشور امضا شد.
پس از امضای این اسناد، معاونان اول رؤسای جمهوری دو کشور درگفت وگوی مطبوعاتی به تشریح نتایج مذاکرات خود پرداختند.
همچنین شهردار به همراه شورای شهر کیتو، پایتخت جمهوری اکوادور’ به افتخار حضور معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران در این کشور، نشان کلید طلایی این شهر را به رحیمی تقدیم کرده و او را شهروند افتخاری این شهر نامیدند.
معاون اول رییس جمهوری ایران همچنین صبح جمعه به وقت محلی از موزه ‘اومبره دولیمته’ که در آن آثار ‘اوای سامین’ نقاش برجسته قرن بیستم اکوادور به نمایش گذاشته شده است، دیدن کرد.
گفتنی است؛ هواپیمای حامل هیأت بلند پایه اعزامی ایران به ریاست رحیمی قرار است از طریق شهر مانتا در این کشور عازم الجزایر شود و با توقف کوتاهی در الجزیره، به کشورمان بازگردد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر