1

اعلام نتایج نهایی نخستین کنکور دکترا تا روز سه شنبه

  • کد خبر : 13208
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۹:۰۷

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی نخستین کنکور دکترا تا روز سه‌شنبه ۲۲ شهریورماه خبر داد. محمد حسین سرورالدین رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس از آمادگی نتایج نهایی نخستین کنکور دکترا خبر داد و دلیل عدم اعلام این نتایج را همزمانی آن با اعلام […]

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی نخستین کنکور دکترا تا روز سه‌شنبه ۲۲ شهریورماه خبر داد.

خبرگزاری فارس: اعلام نتایج نهایی نخستین کنکور دکترا تا سه‌شنبه

محمد حسین سرورالدین رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس از آمادگی نتایج نهایی نخستین کنکور دکترا خبر داد و دلیل عدم اعلام این نتایج را همزمانی آن با اعلام نتایج کنکور سراسری بیان کرد.

به گفته سرورالدین نخستین آزمون نیمه متمرکز دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۰ روز پنجشنبه ۲۵ فروردین‌ماه در ۳۲ شهر ایران و ۶۱ حوزه امتحانی با رقابت ۱۳۰ هزار و ۹۰۰ نفر در ۹ گروه و ۱۰۷ کد رشته برگزار شد.

وی درباره ترکیب جنسیتی این آزمون گفت: در نخستین آزمون دکتری ۸۰ هزار و ۶۹ نفر معادل ۶۱ درصد مردان و ۵۰ هزار و ۹۱۱ نفر معادل ۳۹ درصد زنان حضور داشتند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به حضور بیشترین شرکت‌کننده در نخستین آزمون دکترا در شهر تهران با ۳۴ هزار و ۱۷۷ داوطلب، خاطرنشان کرد: به جز تهران، اصفهان با ۹ هزار و ۵۴۸ نفر بیشترین شرکت کننده و هرمزگان با ۸۸۵ نفر کمترین شرکت کننده در این آزمون را داشتند.

وی درباره ظرفیت پذیرش نخستین آزمون دکترا گفت: بر اساس ظرفیت پذیرشی که دانشگاه‌ها به سازمان سنجش اعلام کرده‌اند، در مجموع همه گروه‌ها ۵ هزار و ۴۳۱ نفر پذیرش می‌شوند، این آمار در گروه فنی و مهندسی یک هزار و ۵۶۳ نفر، در گروه علوم پایه یک هزار و ۳۸۶ نفر، در گروه علوم انسانی یک هزار و ۲۱۳ نفر، در گروه کشاورزی ۵۸۵ نفر، در گروه زبان‌های خارجی ۳۰۹ نفر، در گروه دامپزشکی ۱۷۱ نفر، در گروه هنر ۶۷ نفر و در گروه تربیت بدنی ۴۹ نفر است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. آیا واقعآ دلیلش همینه؟
    از اول شهریور هی به تعویق می اندازند.
    فکر کنم پاییز هم میشه باز اعلام نمیشه.
    یه خبراییه نه؟
    یک میلیون نفر فردا وارد سایت سنجش میشن ۱۵هزار نفر هم روش.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر