1

وقتی خون علی دایی رنگین تر از دیگران است!

  • کد خبر : 136910
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸

فصل چهاردهم لیگ برتر از روز پنجشنبه آغاز شد تا علاقه مندان به فوتبال بعد از پایان جام جهانی به نظاره مسابقات باشگاهی کشور بنشینند

لیگ از همین روزهای آغازین با حاشیه هایی همراه شد. مهمترین مساله در هفته اول، شروع اعتراضات به داوری بود. علی دایی  در دیدار پرسپولیس با نفت تهران که با تساوی یک بر یک به پایان رسید اعتراض شدیدی به نحوه داوری این مسابقه داشت.

وی اعتراض به داوری را از هفته اول آغاز کرد. علی دایی در فصول قبل نیز به شدت به داوران اعتراض می کرد. ظاهرا فرقی نمی کند دایی سرمربی راه آهن باشد یا پرسپولیس در هر صورت وی به داور معترض است. انگار نه انگار که وی دریکی از بهترین لیگ های دنیا بازی کرده و صاحب تجربه است.

*قانون چه می گوید؟

ماده ۶۷ آیین نامه جدید کمیته انظباطی تکلیف مربیان معترض را روشن کرده است . در این ماده آمده: در موارد فنی، تصمیمات داوران طبق قانون ۵ مصوب برد بین المللی فوتبال ، نهایی و پایان یافته است و قابل اعتراض نبوده و هی گونه شکایتی در مورد قضاوت فنی داوران مبنی بر نحوه اجرای قوانین هفده گانه فوتبال در رکن قضایی پذیرفته نمی شود.

اما تصمیمات انضباطی داوران در مورد کارت های زرد و قرمز می تواند طبق بند ۳ ماده ۳۱توسط کمیته انضباطی اصلاح شود .

بیان و طرح هرگونه اعتراض علنی به تصمیمات داوران و کمک داوران و داوران ذخیره در مصاحبه های قبل ، حین و بعد از بازی چه در کنفرانس ها و چه درمصاحبه های رسانه ای توسط بازیکن ،جانشین و مقامات رسمی باشگاه ممنوع است در غیر این صورت متخلف تا یک ماه از شرکت در مسابقات و هرگونه فعالیت رسمی محروم و تا یکصد میلیون ریال جریمه نقدی می شود .

هرگونه ایجاد شائبه در اذهان عمومی به هر طریقی ، مبنی بار جانبداری تعمدی داوران از یک تیم یا بکاربردن الفاظی که شان و جایگاه تشکیلات رسمی داوران را زیر سوال می برد (به تشخیص رکا ن قضایی مربوط ) باعث محرومیت تا دو ماه و جریمه نقدی تا یکصد میلیون ریال خواهد بود . رییس کمیته انضباطی این اختیار را دارد که به محض انتشار بیانات اعتراضی نسبت به تصمیمات داوران در  رسانه های گروهی با دستور موقت ، فرد متخلف از بند ۲ و۳ همین ماده را بر اساس اختیارات مندرج در ماده  ۳۳ تا رسیدگی توسط کمیته انضباطی محروم نماید!

بنا براین صحبت های رئیس کمیته انظباطی در مورد نداشتن گزارش اعتراض علی دایی صحیح نیست و انتشار صحبت های سرمربی پرسپولیس می تواند برای محرومیت وی کافی باشد.

هم قانون در مورد تخلف صحبت کرده و هم مدرک موجود است اما  به نظر می رسد خون دایی رنگین تر از سایر مربیان است و کمیته انظباطی هم قصد برخورد با متخلفین را ندارد! کمیته انظباطی باید دست از شعار دادن بردارد و مربی متخلف را طبق قانون جریمه کند حال مربی تازه کار باشد یا علی دایی بهترین گلزن جهان! در لیگ سایر کشورها فرقی نمی کند لیگ برتر جزیره باشد یا امارات، فرقی نمی کند مورینیو علیه داور صحبت کرده باشد یا مارادونا همه مربیان و بازیکنان به یک چشم دیده می شوند. با مربی متخلف برخورد و جریمه سنگینی را در نظر می گیرند.

خانواده بزرگ ورزش/حسین ردکا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=136910

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. متاسفانه یا حافظتون ضعیفه یا شما هم قلمتون رنگیه …سال گذشته که تمام قوانین روی پرسپولیس اعمال شد حالا هم اعتراض به حق رو چنان بزرگنمایی می کنند و ذوق زده شدند که تمام شائبه ها رو به یقین مبدل می کنه ،آقای کارشناس داوری وابسته و حقوق بگیر چند باشگاه لیگ برتری حکم صادر می کنه و از آغاز محرومیتها با پرسپولیس می گه … بابا ایول

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر