2

صالح:تا زمان برگزاری انتخابات و تعیین جانشین استعفاء نمی‎دهم

  • کد خبر : 13820
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۹

علی عبدالله صالح: استعفاء نمی‎دهم عبدالله صالح ، رئیس جمهور بحران زده یمن علی عبدلله صالح اعلام کرده است، تا زمان برگزاری انتخابات و تعیین جانشینش استعفاء نمی‎دهد. احمد السوفی، مشاور صالح روز یکشنبه (۲۷ شهریور) گفت، صالح رهبر قانونی یمن است و تا زمانی که رئیس جمهور جدید در انتخاباتی که بزودی برگزار می‌شود، […]

علی عبدالله صالح: استعفاء نمی‎دهم

عبدالله صالح ، رئیس جمهور بحران زده یمن
علی عبدلله صالح اعلام کرده است، تا زمان برگزاری انتخابات و تعیین جانشینش استعفاء نمی‎دهد.

احمد السوفی، مشاور صالح روز یکشنبه (۲۷ شهریور) گفت، صالح رهبر قانونی یمن است و تا زمانی که رئیس جمهور جدید در انتخاباتی که بزودی برگزار می‌شود، انتخاب نشود، استعفا نخواهد کرد.

سوفی اضافه کرد: “تصمیم صالح برای تفویض قدرت به نماینده‌اش تنها بخاطر از سر گرفتن گفت‎وگو با رهبران مخالفان بود تا زمان‌بندی و مکانیزمی برای طرح شورای همکاری خلیج‌فارس تعیین شود.”

این درحالی است که گروه‌های مخالف حکومت در یمن می‌گویند صالح ابتدا باید استفا دهد تا گفت‎وگوها را آغاز کنند.

سوفی گفت: “رهبران مخالف آشکارا نشان می‌دهند که نمی‌خواهند دور یک میز بنشینند و به صورت مسالمت‌آمیز طرح شورای همکاری خلیج فارس برای انتقال قدرت را به ثمر بنشانند.”

اظهارات سوفی یک روز پس از آن مطرح شد که یک مقام بلندپایه عربستانی اعلام کرد، عابد منصور هادی، معاون رئیس جمهوری یمن طرح شورای همکاری خلیج فارس برای انتقال قدرت را ظرف یک هفته امضاء می‌کند.

صالح که برای مداوای جراحات ناشی از حمله به کاخ ریاست‌جمهوریش در سوم ژوئن ۲۰۱۱ به عربستان رفته، هنوز به یمن بازنگشته است.

روز شنبه نیروهای رژیم یمن در صنعا، پایتخت یمن و در جنوب شهر تعز ۱۳ معترض ضد حکومتی از جمله یک سرباز ناراضی به مردم پیوسته را کشتند.

نوی پیلی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از رژیم یمن خواست تا اعمال خشونت علیه مردمش را متوقف، و زندانیانی را که در طول اعتراضات مسالمت‌آمیز دستگیر شدند، آزاد کند.
میلون‌ها یمنی روز جمعه به خیابان آمدند و خواستار افزایش اقدامات انقلابی شدند.

تاکنون بر اثر موج اعتراضات مردمی علیه رژیم صالح که از اواخر ژانویه آغاز شده است، صدها تن کشته و هزاران نفر زخمی شده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13820

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر