1

ازدواج تنها راه اعزام دختران مجرد به عمره

  • کد خبر : 138559
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲

چندسالیست که دولت عربستان از ورود دختران مجرد زیر ۴۵ سال به سرزمین وحی جلوگیری می‌کند و این در حالیست که سن ازدواج روز به روز بالاتر زمی‌رود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سفر به سرزمین وحی آرزوی هر شخصی نیست؛ زن و مرد و پیر و جوان هم معنی می‌شناسد.

در این بین اشتیاق دختران و پسران جوان مثال زدنی است؛ دختران و پسرانی که تصور اعزام به عمره در سنین جوانی برایشان سخت به نظر می‌رسد، اما چندسالیست اعزام‌های دانشجویی و دانش‌آموزی این آرزو جوانان را تا حدودی برآورده کرده است.

اعزام دانشجویان به سفر معنوی عمره از سال ۸۳ آغاز شد و با استقبال بی‌نظیر دانشجویان مواجه شد.

هر ساله دانشجویان بسیاری از سراسر کشور برای تحقق رویای خود در موعد مقرر اقدام به ثبت نام می‌کنند اما در بین این مشتاقان، تنها تعداد محدود از دانشجویان مشتاق پس از انجام قرعه کشی راهی سرزمین وحی می‌شوند.

بدین ترتیب جوانان کشور می‌توانستند به یکی از بزرگترین آرزوهای خود برسند اما مشکل از زمانی آغاز شد که بر اساس قانون عربستان، دختران مجرد زیر ۴۵ سال از رسیدن به یکی آرزوهای خود که با دانشجویان احتمال رسیدن به آن افزایش می‌یافت محروم شدند.

سازمان حج و زیارت با تدوین برنامه‌ای در جهت کاهش آمار دختران محروم شده از زیارت خانه خدا تلاش نمود که بر اساس آن دختران مجرد زیر ۴۵ سال با همراه داشتن یک محرم می‌توانند به زیارت خدا بروند.

اما مشکل دانشجویان دختر همچنان پا برجاست چرا که بعد از اعلام این قانون از طرف دولت عربستان سهمیه دختران دانشجو و دانش‌آموز حذف شده است.

البته خوشبختانه در بحث تمتع دختران  مجرد مشکلاتی برای اعزام به معنوی‌ترین سفر عصر خود ندارند چرا که مستطیع شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین فقیه رئیس ستاد بهره دانشگاهیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مشکل دختران مجرد زیر ۴۵ سال گفت: بهترین راهی که دختران مجرد بتوانند از طریق آن در سنین جوانی به عمره مشرف شوند، این است که ازدواج کنند.

به گفته‌ی وی قانون مذکور از سوی دولت عربستان فقط کشور ما نیست و در همه‌ی کشورها اجرا می‌شود  ازدواج بهترین راهی است که این دختران می‌توانند از طریق آن به آرزوی خود برسند.

وی ادامه داد: همچنین اگر پسران مجردی که از طریق عمره دانشجویی به مکه مکرمه اعزام شده‌اند تا عید سعید فطر ازدواج کرده باشند برای بار دوم و این بار به صورت متاهلی به قبله گاه مسلمین اعزام می‌شوند.

در پایان باید خاطرنشان کرد: با موانعی که بر سر راه ازدواج وجود دارد و در پی آن بالا رفتن سن ازدواج آیا دختران جوان می توانند به ارائه‌ی راه حل پیشنهادی از سوی رئیس ستاد عمره دانشگاهیان امیدوار باشند و یا باید منتظر رسیدن چهل و پنجمین بهار زندگی خود باشند؟!!!

گزارش از راضیه آقائی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=138559

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر