1

هیچ ضرورتی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد

  • کد خبر : 14661
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۶

جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با مثبت ارزیابی کردن سفر رئیس‌جمهور به نیویورک، از هیئت ایرانی به دلیل عدم ترک سالن اجلاس به هنگام سخنرانی اوباما انتقاد کرد. وی با بیان اینکه در دوره‌های گذشته هیئت آمریکایی و چند کشور غربی به […]

جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با مثبت ارزیابی کردن سفر رئیس‌جمهور به نیویورک، از هیئت ایرانی به دلیل عدم ترک سالن اجلاس به هنگام سخنرانی اوباما انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه در دوره‌های گذشته هیئت آمریکایی و چند کشور غربی به هنگام سخنرانی رئیس‌جمهور ایران محل اجلاس را ترک کرده بودند و رفتار آنها برای امسال قابل پیش‌بینی بود، تصریح کرد: هیئت ایرانی باید به محض آغاز سخنرانی ضد ایرانی رئیس‌جمهور آمریکا محل اجلاس را ترک می‌کرد تا نمایندگان دیگر کشورها از جمله کشورهای اسلامی نیز از نمایندگان ایران تبعیت می‌کردند.

جهانگیرزاده در ادامه با انتقاد از اظهارات رئیس‌جمهور در رابطه با اینکه عدم ارتباط این و آمریکا دو کشور را متضرر می‌کند، گفت: متاسفانه این بحث رئیس‌جمهور مغایر با مبانی انقلاب و نظر مسئولان تصمیم‌گیر است چرا که ملت ایران هیچ‌گاه به دلیل عدم ارتباط با آمریکا متضرر نشده است.

وی با بیان اینکه تجربه سی‌ساله انقلاب می‌گوید منافع ملی ایران در عدم ارتباط با آمریکاست، گفت: کسانی که می‌گویند عدم ارتباط با آمریکا، ملت ایران را متضرر کرده است باید توجهی به سرنوشت دوستان نزدیک آمریکا بکنند؛ حسنی‌مبارک سی‌سال با آمریکا دوستی کرد اما به محض سقوط حسنی‌مبارک از این حکومت وی اعلام برائت کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با بیان اینکه ضرورتی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد، گفت: بحث رابطه با مذاکره با آمریکا در حالی از سوی آقای رئیس‌جمهور مطرح می‌شود که اولاً این موضوع در نهادهای تصمیم‌گیر باید مورد بحث قرار بگیرد و ثانیاً ملت ایران هیچ نیازی به ارتباط یا مذاکره آمریکا ندارند.

جهانگیرزاده با بیان اینکه بیداری اسلامی در منطقه با محوریت انقلاب اسلامی به یک قیام ضد آمریکایی تبدیل شده است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها نجات خودشان را در ارتباط با ایران می‌بینند اما اگر قرار باشد روی شرایط ارتباط حاصل شود، رهبر معظم انقلاب آن‌را اعلام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه منظور آقای احمدی‌نژاد از ارتباط با آمریکا قطعاً به معنای ارتباطی که قبل از انقلاب اسلامی بوده، نیست، گفت: رژیم‌ پهلوی با آمریکا ارتباط تنگاتنگی داشت اما منفعتی از این ارتباط برای ملت ایران حاصل نشد لذا باید از گذشته درس بگیریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر