3

مبارزه با تروریسم یکی از اهداف اصلی کشور پاکستان است

  • کد خبر : 15194
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳

مصطفی محمد نجار وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران گفت: این تفاهم نامه امنیتی در حال تنظیم است و بزودی مقام‌های مسوول دو کشور ایران و پاکستان آن را امضا خواهند کرد. محمدنجار با تاکید بر با ارزش بودن همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف گفت: دو طرف قول توسعه و همکاری‌های مشترک را به یکدیگر […]

مصطفی محمد نجار وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران گفت: این تفاهم نامه امنیتی در حال تنظیم است و بزودی مقام‌های مسوول دو کشور ایران و پاکستان آن را امضا خواهند کرد.

محمدنجار با تاکید بر با ارزش بودن همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف گفت: دو طرف قول توسعه و همکاری‌های مشترک را به یکدیگر داده و برای ارتقای سطح همکاری‌ها تلاش خواهند کرد.

وزیر کشور ایران سفر آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان و یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان به ایران را نقطه عطف در روابط دو کشور دانست و افزود: همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی و گاز بسیار با ارزش و تاثیرگذار است.

محمدنجار با بیان این‌که دشمنان مشترک دو کشور می‌خواهند روابط خوب و حسنه ایران و پاکستان را خدشه‌دار کنند، تاکید کرد: دو کشور اجازه نخواهند داد بیگانگان اقدامی علیه ایران و پاکستان داشته باشند.

وزیر کشور ایران درباره اهداف اصلی نشست امنیتی با همتای پاکستانی خود خاطرنشان کرد: همکاری‌های امنیتی، مبازره با قاچاق مواد مخدر و انسان، مبارزه با پولشویی و جرایم سازمان یافته از جمله مواردی بود که در این نشست در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد.

وی هم‌چنین تصریح کرد: طبق توافق به عمل آمده، از این پس تروریست‌ها به هیچ عنوان حق استفاده از خاک کشور پاکستان به منظور حمله به کشورهای همسایه را نخواهند داشت.

محمد نجار در ادامه به همکاری میان استان‌ها و ایالت های همجوار دو کشور اشاره و خاطرنشان کرد که مردم این مناطق نقش مهمی در ارتقای سطح روابط اقتصادی دو کشور خواهند داشت.

وزیر کشور ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر کمک ۱۰۰ میلیون دلاری جمهوری اسلامی به سیل‌زدگان پاکستان گفت: این کمک از سوی نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی برای بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از سیل در جنوب پاکستان به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی، تاریخی، دینی، جغرافیایی و هم‌چنین مرزها و منافع مشترک دو کشور، این سفر را بسیار مهم ارزیابی کرد.

رحمان ملک وزیر کشور پاکستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: مبارزه با تروریسم یکی از اهداف اصلی کشور پاکستان است چرا که در این راه افراد بی‌گناه زیادی قربانی شده‌اند.

وزیر کشور پاکستان با قدردانی از کمک ۱۰۰ میلیون دلاری ایران به سیلزدگان کشورش گفت: ملت ایران و پاکستان با دارا بودن مشترکات بسیار زیاد جزو یک خانواده بوده و کمک های مردم و دولت ایران به سیل‌زدگان پاکستانی از همین روح برادری نشات می گیرد.

رحمان ملک درباره امنیت مرزهای مشترک دو کشور نیز یادآور شد: در مبارزه با اشرار و تروریسم همکاری های خوبی در حال انجام است و دو طرف در تلاش هستند تا برای امنیت مرزهای خود بیش از گذشته فعالیت کنند.

وزیر کشور پاکستان در پایان با قدردانی از سفر وزیر کشور ایران و هیات همراه به کشورش تاکید کرد: دوستی ایران و پاکستان بسیار جدی، نزدیک و مستحکم است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر