2

زن جنگجویی که ۳۰۹ نفر را کشت +تصویر

  • کد خبر : 170343
  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸

یکی از اسطوره‌های ارتش شوروی در جنگ جهانی دوم زنی تک‌تیرانداز است؛ «لیودمیلا فرادید پاولچنکو» که در تاریخ جنگ جهانی دوم از او با القابی چون بانوی مرگ یاد می‌شود.

به گزارش ایران، یکی از ۵ تک تیرانداز تاریخ معاصر و برترین زن تک تیرانداز بود. او که در شهر «بیلا تسرکفا» در اوکراین متولد شده بود به خاطر علاقه به تیراندازی از نوجوانی در یک باشگاه تیراندازی ثبت‌نام کرد و در آنجا مشغول به تمرین شد.

جنگجو زن جنگجویی که 309 نفر را کشت

در سال ۱۹۴۱ پس از حمله آلمان به شوروی او که ۲۴ سال سن داشت و دانشجوی رشته تاریخ در دانشگاه «کیف» بود به طور داوطلبانه به ارتش پیوست و به یکی از ۲ هزار تک تیرانداز زنی تبدیل شد که در ارتش سرخ خدمت می‌کردند.

 

لیودمیلا از معدود زنانی هم بود که توانست زنده بماند و پایان جنگ را ببیند. در تاریخ نقل شده است که «بانوی مرگ» در نخستین درگیری خود در جریان نبرد «اودسا» طی دو ماه و نیم ۱۸۷ سرباز آلمانی را کشت و خیلی زود نامش در جبهه متفقین پیچید.

 

او تا پایان جنگ این رقم را به ۳۰۹ نفر رساند. بانوی مرگ در آن زمان مانند بیشتر تک تیراندازان از یک تفنگ نیمه اتوماتیک «اس وی تی ۴۰» استفاده می‌کرد وآنقدر در تیراندازی ماهر بود که تنها ۳۰ تک تیرانداز را با گلوله هدف قرار داد. پاولچنکو پس از آنکه در سال ۱۹۴۲ به خاطر برخورد ترکش خمپاره زخمی شد از جنگ بازگشت و دیگر هرگز به جبهه نرفت.
او بعدها دستیار فرماندهی کل نیروی دریایی اتحاد شوروی شد و نشان ستاره طلایی را نیز به دست آورد. وی پس از پایان جنگ به ادامه تحصیل در رشته تاریخ پرداخت و مورخ شد.

 

از پاولچنکو شماری عکس در جبهه جنگ و نیز پس از آن وجود دارد که شهرت او در طول جنگ جهانی را نشان می‌دهد؛ تعدادی از همین عکس‌ها اخیراً با فناوری‌های نوین رنگی و منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=170343

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر