2

بروجردی: اگر دمشق درخواست اعزام نیرو کند، آن را بررسی می‌کنیم

  • کد خبر : 172548
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در دمشق گفت اگر سوریه رسما درخواست اعزام نیرو کند، تهران آن را بررسی خواهد کرد.

«علاء الدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، امروز پنجشنبه در کنفرانسی خبری از آمادگی ایران برای بررسی درخواست اعزام نیرو به سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بروجردی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از «حمایت جدید ایران آیا شامل اعزام نیرو» هم می‌شود، گفت: زمانیکه این مسئله درخواست سوریه باشد، ما آن را بررسی خواهیم کرد و تصمیم خواهیم گرفت. ما در مبارزه با تروریسم جدی هستیم.

بروجردی افزود: ما کمک‌های تسلیحاتی و مستشاری به هر دو کشور سوریه و عراق ارائه کرده‌ایم و البته هر درخواست دیگری (از این دو کشور) را در ایران بررسی می‌کنیم.

این مقام بلندپایه ایرانی در ادامه تصریح کرد که «عملیات نظامی» کنونی در سوریه «پشتیبان حل سیاسی و صلح» در سوریه است.

از چهارشنبه دو هفته گذشته عملیات هوایی روسیه در پشتیبانی از نیروهای زمینی ارتش سوریه آغاز شده و هم‌اکنون مناطق متعددی در حمص، حماه، حلب و جنوب سوریه شاهد عملیات گسترده ارتش سوریه است.

بروجردی که امروز سفر سه روزه به دمشق را به پایان رساند، در خصوص ائتلاف آمریکایی ضد داعش نیز گفت که این ائتلاف بر خلاف هزینه‌های هنگفتی که داشته، شکست خورده است.

همچنین به گزارش سانا، وی در خصوص حادثه منا نیز با بیان اینکه عربستان سعودی نمی‌تواند از عهده وظایفش در خصوص حجاج و مراسم حج بر آید، تاکید کرد که این مسئله مربوط به همه کشورهای اسلامی است.

بروجردی یادآوری کرد که عربستان سعودی هنوز آمار دقیقی از جان‌باختگان درحادثه منا ارائه نکرده است.

وی جنایات آل سعود در یمن را نیز محکوم و تاکید کرد که این جنایات ضعف عربستان را ثابت می‌کند. او گفت: این جنایات، همانی است که رژیم صهیونیستی در غزه و سایر اراضی اشغالی مرتکب می‌شود.

بروجردی با اشاره به قربانیان حملات هوایی عربستان به یمن که از ششم فروردین سال جاری آغاز شده است، گفت: طبق آمار، شمار قربانیان مردم یمن به ۱۳ هزار شهید رسیده که پنج هزار نفر آن کودکان زیر ۱۲ سال هستند و حدود ۲۰ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند و در کنار این، هزاران خانه و زیرساخت کشور یمن نیز نابوده شده است.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=172548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر