3

سارکوزی انتخابات آتی را می بازد

  • کد خبر : 17472
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱

‘فرانسوا اولاند’ نامزد سوسیالیست ها برای ریاست جمهوری آتی فرانسه خواهد توانست در مرحله دوم انتخابات سال ۲۰۱۲ میلادی بر ‘نیکلا سارکوزی’ رییس جمهوری راستگرای این کشور پیروز شود. گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل نظرسنجی موسسه ‘سی.اس.آ’ حاکی است که اولاند که اخیرا بر ‘مارتین اوبری’ رقیب سرسخت خود درانتخابات درون حزبی فایق آمد، […]

‘فرانسوا اولاند’ نامزد سوسیالیست ها برای ریاست جمهوری آتی فرانسه خواهد توانست در مرحله دوم انتخابات سال ۲۰۱۲ میلادی بر ‘نیکلا سارکوزی’ رییس جمهوری راستگرای این کشور پیروز شود.

گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل نظرسنجی موسسه ‘سی.اس.آ’ حاکی است که اولاند که اخیرا بر ‘مارتین اوبری’ رقیب سرسخت خود درانتخابات درون حزبی فایق آمد، در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با کسب۶۲ درصد از آرای ماخوده بر سارکوزی پیروز خواهد شد.
نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که اولاند همچنین در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، حائز ۳۵ درصد از آرا شده و بدین ترتیب از سارکوزی که واجد ۲۵ درصد از آرا در این مرحله از انتخابات خواهد بود، نیز پیشی خواهد گرفت.
نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که به ویژه محبوبیت و جایگاه مردمی اولاند به دنبال کسب پیروزی در انتخابات سوسیالیست ها که روز یکشنبه گذشته برگزار شد و طی آن وی حائز ۵۷ درصد از آرای ماخوذه شد، هفت رتبه افزایش یافته است.
همچنین در این نظرسنجی، ‘مارین لوپن’ رهبر جبهه ملی افراطی فرانسه نیز ۱۶ درصد،
‘فرانسوا بایرو’ رهبر حزب /مودم/ فرانسه دو درصد، ‘ژان لوک ملانشون’ از حزب چپ پنج درصد و ‘اوا ژولی’ نامزد سبزهای فرانسه نیز حائز سه درصد آرا در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه خواهند شد.
سایر نامزدهای اعلام شده و نامزدهایی که نیز احتمال حضور آنان در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه وجود دارد نیز از نیم تا دو درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.
این نظرسنجی نشان می دهد که در مجموع نیز ۵/۴۴ درصد از شهروندان فرانسوی ابرازعلاقه کرده اند که به حزب چپ فرانسه رای داده و ۳۰ درصد نیز عنوان کرده اند که به نامزدهای راستگرای این کشور به غیر از جبهه راست ملی افراطی رای خواهند داد.
درهمین حال ۵۷ درصد از سووال شوندگان در این نظرسنجی گفته اند که در مرحله اول انتخابات به اولاند رای خواهند داد و ۳۶ درصد نیز سارکوزی را نامزد مورد نظر خود عنوان کرده اند.
اگرچه اولاند در نظرسنجی چند ماه پیش نسبت به ‘دومینیک استروس’ رییس پییشین صندوق بین المللی پول که نتوانست به دلیل درگیر بودن با پرونده مربوط به رسوایی اخلاقی در آمریکا در انتخابات درون حزبی سوسیالیست ها شرکت کند و ‘مارتین اوبری’ دبیر اول حزب سوسیالیست فرانسه عقب تر بود، ولی با این حال وی توانست ظرف هفته های اخیز حتی از این دو چهره حزب سوسیالیست پیشی گرفته و حضور خود در انتخابات سال ۲۰۱۲ میلادی را قطعی کند.
این نظرسنجی در حالی صورت می گیرد که هنوز حدود هفت ماه به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در جریان ماه می سال ۲۰۱۲ میلادی زمان باقی است.
این نظرسنجی نیز در شرایطی حاکی از پیروزی نامزد سوسیالیست ها در انتخابات آتی است که حزب راست حاکم همواره از سال ۲۰۰۷ میلادی – زمان به قدرت رسیدن سارکوزی- همواره در انتخابات برگزارشده در کشور از جمله انتخابات محلی شوراها از سوسیالیست ها عقب افتاده است.
کارشناسان معتقدند که سوسیالیست های فرانسه در این مرحله از انتخابات در صورت حفظ انسجام لازم از امکان کسب پیروزی بر حزب حاکم برخوردار می باشند.
فرانسه با حدود ۶۴ میلیون نفر جمعیت، حائز ۴۵ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن می باشد.
در انتخابات درون حزبی سوسیالیست حدود دو میلیون و ۷۰۰ نفر در پای صندوق های اخذ آرا حضور پیدا کردند که این میزان تنها در برگیرنده حدود چهار درصد از واجدین شرایط رای دادن بوده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر