3

پاکستان شریک تجاری مهم روسیه در جنوب آسیا و جهان اسلام است

  • کد خبر : 19635
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶

ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه در دیدار با یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان اعلام کرد این کشور بزرگترین شریک تجاری روسیه در جنوب آسیا است. نخست وزیران دو کشور روز دوشنبه در سنت پترزبورگ در باره گسترش روابط دوجانبه گفتگو کردند. در این دیدار پوتین از اینکه حجم مبادلات تجاری دو کشور به میزان […]

ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه در دیدار با یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان اعلام کرد این کشور بزرگترین شریک تجاری روسیه در جنوب آسیا است. نخست وزیران دو کشور روز دوشنبه در سنت پترزبورگ در باره گسترش روابط دوجانبه گفتگو کردند. در این دیدار پوتین از اینکه حجم مبادلات تجاری دو کشور به میزان پیش از بحران اقتصادی جهان رسیده است ابراز خرسندی کرد و گفت اما این میزان هنوز برای کشورهایی مثل روسیه و پاکستان کم است. وی تاکید کرد پاکستان شریک تجاری مهم روسیه در جنوب آسیا و جهان اسلام است. نخست وزیر پاکستان هم در این دیدار علاقمندی کشورش را به تعمیق روابط با روسیه اعلام کرد. این دیدار در حاشیه نشست شورای نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای صورت گرفت.

پاکستان از سال دوهزار و پنج عضو ناظر این سازمان است. به گزارش خبرگزاری ریانووستی از سنت پترزبورگ، کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای عبارتند از چین،روسیه، قزاقستان،قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان.

مغولستان،ایران، هند و پاکستان هم اعضای ناظر آن هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر