6

ساز و کار مناسب برای پیشگیری از جرائم احتمالی انتخاباتی

  • کد خبر : 23540
  • ۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲

دستگاه قضایی در مهلت قانونی و به نحو احسن نسبت به استعلام از افرادی که نام نویسی کردند، جوابگو خواهد بود

حجت الاسلام و المسلمین ‘ غلامحسین محسنی اژه ای’ روز سه شنبه این مطلب را در نشست فصلی روسای کل دادگستری ها و دادستان های سراسر کشور بیان کرد.

ایرنا – دادستان کل کشور اظهار داشت: انتخابات یکی از جلوه های بسیار زیبای مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است و خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از ۳۰ سال گذشته در خصوص برگزاری انتخابات با شکوه، آرامش، صحت و سلامت کامل و رقابت بسیار مطلوب، برگ زرینی را در کارنامه خود دارد.

وی ادامه داد: انتخابات با شکوه و پرشور و با شرکت گسترده واجدین شرایط علاوه بر اینکه نمادی از دمکراسی اسلامی و مردم سالاری دینی است در جهت تامین امنیت ملی و منافع و مصالح کشور تاثیر بسزایی دارد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در شرایط کنونی که بیداری اسلامی کشورهای منطقه الهام گرفته از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، امید می رود که یکی پس از دیگری، بساط مستکبرین و طاغوت های منطقه برچیده شود.

محسنی اژه ای ادامه داد: در شرایط کنونی که پرچم عدالت خواهی در جهان برافراشته شده است و با الهامی که تمامی توده های مستضعف از اسلام گرفته اند، خوشبختانه امروز پرچم عدالت خواهی در گوشه و کنار جهان بلند شده و کاخ مستکبرین به لرزه درآمده است.

 

***توطئه چینی شیطان بزرگ علیه جمهوری اسلامی ایران

دادستان کل کشور تاکید کرد در کنار بیداری اسلامی و هوشیاری تمام توده های مستضعف جهان، دشمن نیز بیکار ننشسته است و به طور مشخص همه شیاطین و شیطان بزرگ آمریکا و صهیونیست ها برای جمهوری اسلامی ایران و نظام ولایت فقیه که منشا همه این تحرکات بوده است، در حال توطئه چینی هستند.

محسنی اژه ای ادامه داد: دشمنان در تلاش هستند که اگر بتوانند حتی با اجتماعات کوچک، کشور را حتی در گوشه و کنار و با گرفتن چند عکس ناامن نشان دهند و وانمود کنند که همان مسایلی که در سایر کشورهای منطقه در جریان است، در ایران نیز بروز و ظهور دارد.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: دشمنان به شدت دنبال این هستند که از طریق فضای سایبر و رسانه ای، فضای کشور را ملتهب و مسموم کنند تا به اهداف خود دست یابند.

دادستان کل کشور اظهار داشت: ریاست قوه قضاییه بر اساس آنچه که قانون به دستگاه قضایی محول کرده است، تصمیم گرفت امسال با دقت بیشتر و مکانیزم بهتر از سال های گذشته، بتواند به چند وظیفه ای که قانون به عهده ما گذاشته است، عمل کند.

 

*** پاسخ به استعلامات مراکز نظارتی در مهلت قانونی

محسنی اژه ای اضافه کرد: یکی از وظایف قوه قضاییه در امر انتخابات، پاسخ به استعلامات مراکز نظارتی و شورای نگهبان و هیات های اجرایی است که خوشبختانه دادستانی کل کشور از ماه ها قبل با مسوولیت آقای ناصر سراج معاون سیاسی و امنیتی دادستانی کل و ارتباط تگاتنگ با وزارت کشور و شورای نگهبان، در این زمینه تمهیدات لازم را اندیشیده است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی در مهلت قانونی و به نحو احسن نسبت به استعلام از افرادی که نام نویسی کردند، جوابگو خواهد بود.

دادستان کل کشور گفت: قانون مقرر داشته است در خصوص جرائم انتخاباتی و گزارشات و پرونده هایی که در این باره در دستگاه قضایی تشکیل می شود، خارج از نوبت رسیدگی شود.

وی افزود: رییس قوه قضاییه در بخشنامه ای مقرر کردند که روسای دادگستری ها و دادستان ها نسبت به این امر اهتمام لازم را داشته باشند و با توجه به برنامه های دشمن و گله مندی که سال های قبل در این زمینه وجود داشت، در موعد مقرر و در اسرع وقت به جرائم انتخاباتی رسیدگی کنند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: باید در این زمینه از قضات خوب و مجرب و کسانی که با فضای مجازی آشنایی و دید حکومتی دارند، استفاده شود.

 

*** ساز و کار مناسب برای پیشگیری از جرائم احتمالی انتخاباتی

محسنی اژه ای همچنین درباره پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی گفت: ماده ۶۷ قانون انتخابات مقرر کرده است در هر حوزه انتخابیه، قوه قضاییه با هماهنگی شورای نگهبان و وزارت کشور، تمهیداتی را بیندیشد تا ساز و کار مناسبی ایجاد شود و بتوان از وقوع جرائم احتمالی انتخابات پیشگیری کرد.

وی گفت: دستگاه قضایی در سنوات گذشته معاونت مستقل پیشگیری نداشت اما خوشبختانه امسال که یک معاونت مستقل با عنوان معانت اجتماعی و پیشگیری وجود دارد، این امر مهم را دنبال می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر