2

دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی باپیشرفتی شتابان‌ در دست احداث قرار دارد

  • کد خبر : 25142
  • ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۱

یک میلیون و ۷۵۷ هزار واحد موفق به اخذ پروانه، یک میلیون و ۶۴۱ واحد مرحله‌ پی‌سازی را پشت سر گذاشته ‌اند و یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد به مرحله‌ سقف و اسکلت رسیده ‌اند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی باپیشرفتی شتابان‌ در دست احداث قرار دارد.

ابوالفضل صومعلو درمصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، به نوسازی واحد ‌های مسکونی روستایی اشاره کرد و افزود: مقاوم ‌سازی یک میلیون و ۶۰۰ واحد مسکونی در دستور کار قرار دارد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد با رعایت مقررات ملی مقاوم‌سازی شده و در آینده‌ نزدیک همه مسکن ‌های روستایی بازسازی خواهد شد.
وی افزود : یک میلیون و ۷۵۷ هزار واحد موفق به اخذ پروانه، یک میلیون و ۶۴۱ واحد مرحله‌ پی‌سازی را پشت سر گذاشته ‌اند و یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد به مرحله‌ سقف و اسکلت رسیده ‌اند.
صومعلو با اشاره به اینکه ۵۴۱ هزار واحد در مرحله‌  نازک‌کاری است ، گفت: تاکنون بیش از ۳۲۰ هزار واحد به مرحله‌ بهره ‌برداری رسیده‌ است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که برنامه‌ سال ۹۱ بنا به قانون برنامه‌ پنجم ، ساخت ۹۵۰ هزار واحد است، گفت: سعی داریم که مسکن مهر در سال  ۹۱ به سمت مسکن خود‌ مالکی و بافت فرسوده هدایت شود.
وی در ادامه با بیان این‌که در این روش زمین را خود مالکان و یا انبوه ‌سازان تهیه کرده و از تسهیلات مسکن مهر استفاده می‌کنند، اضافه کرد: مزیت این روش این است که دهک‌ های میان ‌درآمدی نیز پوشش داده می‌شوند.
صومعلو با اشاره به این‌که حدود ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است، افزود: با اجرای قانون هدفمند‌ سازی یارانه ‌ها نرخ مصالح ساختمانی کمتر از ۲۰ درصد افزایش یافت و اخیرا هم قیمت آهن‌آلات تثبیت شده است.
وی با بیان این‌که در قیمت سیمان حدود ۱۹ درصد افزایش قیمت رخ داد، گفت: قیمت ساخت را در سال ۹۱ با توجه به میزان تورم کنترل خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25142

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. بهتر است به جای سرعت در ساخت و ساز به کیفیت هم اهمیت بدهیم چون کسانی که در این خانه ها زندگی میکنند از کیفیت کار گله دارند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر