2

افزایش خانه‌های فساد و فحشا و قاچاق دختران زیر ۱۸ سال به دوبی

  • کد خبر : 25692
  • ۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱:۱۷

مدیر اداره حقوق بشر پلیس دوبی اعلام کرد که اداره حقوق بشر پلیس دوبی از افزایش خانه‌های فساد و فحشا در دوبی نگران است و مکان‌های فساد و فحشا رو به افزایش است

انهدام باند قاچاق دختران به دوبی، جزئیات عملیات پلیس در نجات گروگان ۱۳ساله، مرگ مهندس ۱۶ ساله مایکروسافت، وحید شپش به جرم‌ جعل اسناد بازداشت شد، طلاق به خاطر رابطه همسر با مردی دیگر، کلاهبرداری از ۳۶۸ نفر به بهانه پذیرش بدون کنکور در دانشگاه پیام‌نور  از مهمترین اخبار حوادث هفته گذشته است.

*جزئیات عملیات پلیس در نجات گروگان ۱۳ساله

مرد جوان که با انگیزه اخاذی ۲۵۰ میلیونی دختر ۱۳ ساله دوستش را به گروگان گرفته بود در عملیات ضربتی کارآگاهان پلیس تهران بزرگ دستگیر و کودک ربوده شده آزاد شد.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از مهر، ساعت پنج بعد از ظهر دوشنبه ۲۶ دی امسال مردی با مراجعه به کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس با طرح شکایتی گفت: دختر ۱۳ ساله ام به نام سیما از سوی فردی ناشناس به گروگان گرفته شده است و مرد گروگانگیر برای آزادی او درخواست ۲۵۰ میلیون تومان کرده است.

پس از این شکایت و تشکیل پرونده مقدماتی ، قاضی امیرآبادی –رییس دادسرای امور جنایی تهران- تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی را مسوول رسیدگی به این پرونده کرد.

اظهارات پدر سیما

کارآگاهان در نخستین گام به تحقیق از پدر سیما پرداختند که او اظهار داشت: دخترم در مسیر بازگشت از مدرسه و در نزدیکی خانه ربوده شده و فردی ناشناس طی تماس تلفنی ، در ازای آزادی دخترم درخواست مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان کرده است .

تحقیقات میدانی در محل ربوده شدن کودک

کارآگاهان اداره یازدهم در تحقیقات از محل کودک ربایی در منطقه حکیمیه تهران دریافتند که یکی از همسایگان و کسبه که در محل ربوده شدن سیما حضور داشتند ، دختر بچه را هنگام سوار شدن به یک دستگاه خودرو پژو پرشیا مشاهده کرده بودند. اما از آنجائیکه دختربچه بدون هیچگونه درخواست کمکی سوار ماشین شده بود، به موضوع مشکوک نشده بودند.

شناسایی آدم ربا

با توجه به اطلاعات بدست آمده از خودروی مورد استفاده در آدم ربایی و همچنین مشاهده چهره راننده خودرو پرشیا از سوی یکی از همسایگان ، کارآگاهان اداره یازدهم اطمینان پیدا کرده بودند که آدم ربا به احتمال بسیار زیادی از بستگان و یا دوستان نزدیک خانوادگی دختربچه ی ربوده شده است .

در این مرحله ، کارآگاهان با چهره نگاری تصویر راننده پرشیا ، موفق به ترسیم چهره ای فرضی و اولیه از راننده خودرو شدند . در ادامه تحقیقات و با بدست آمدن تصویر اولیه از راننده پرشیا ، تصویر این فرد در مقابل اعضای خانواده و والدین سیما قرار گرفت و آنها نیز بلافاصله یکی از دوستان نزدیک خانوادگی خود به هویت مهرداد ۳۵ ساله را مورد شناسایی قرار دادند .

پدر سیما در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : مهرداد از دوستان بسیار قدیمی خانواده ما است. بگونه ای که دخترم سیما او را با عنوان عمو می شناسد و همیشه مهرداد را با همین عنوان صدا می کند. مهرداد در زمینه خرید و فروش زمین و ملک فعالیت می کند اما از چندی پیش اطلاع پیدا کرده بودم که دچار مشکلات مالی شده و درگیر این موضوع است .

دستگیری آدم ربا و آزادسازی سیما

کارآگاهان اداره یازدهم با اطمینان از نقش و مشارکت مهرداد در کودک ربایی بلافاصله وی را در ساعت دو بامداد روز سه شنبه ۲۷ دی دستگیر و به اداره یازدهم منتقل کردند .

با ٱغاز تحقیقات ، مهرداد که به هیچ عنوان تصور نمی کرد در این فاصله زمانی کوتاه شناسایی و دستگیر شود ، لب به اعتراف گشود و به کودک ربایی اعتراف و انگیزه خود از این اقدام را نیز مشکلات شدید مالی و ورشکستگی اقتصادی اعلام کرد.

با اطلاعات بدست آمده در خصوص محل نگهداری سیما در داخل انباری یک واحد مسکونی در منطقه تهرانپارس ، کارآگاهان به محل نگهداری سیما رفته و او را در حالیکه دست ها و پاها و دهانش به طور کامل بسته و در زیر یک لایه از پلاستیک نایلون قرار گرفته بود ، در ساعت سه بامداد روز سه شنبه مورخه آزاد و به اداره یازدهم منتقل کردند .

سرهنگ عباسعلی محمدیان – رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ – با اشاره به آزادسازی کودک ربوده شده در فاصله زمانی کمتر از ۱۲ ساعت ، گفت : با آزادسازی دختربچه ربوده شده و والدینش در اداره یازدهم پلیس آگاهی حاضر شده و دختر بچه خود را ساعت پنج صبح دوباره در آغوش گرفتند. متهم هم به دادسرای جنایی تهران منتقل شد.

*مرگ مهندس ۱۶ ساله مایکروسافت

“آرفا کریم” که اصالتا اهل کشور پاکستان بود از اواخر ماه دسامبر ۲۰۱۱ میلادی دچار حمله صرع و تشنج شد و نهایتا در بیمارستان درگذشت. وی در سن ۹ سالگی موفق شده بود مدرک مهندسی MCP مایکروسافت را دریافت کند.

جوانترین کارمند و مهندس کمپانی مایکروسافت در سن شانزده سالگی در اثر نارسایی قلبی درگذشت.

“آرفا کریم” دختر باهوش که اصالتا اهل کشور پاکستان بود از اواخر ماه دسامبر ۲۰۱۱ میلادی دچار حمله صرع و تشنج شد و نهایتا در بیمارستان درگذشت. وی در سن ۹ سالگی موفق شده بود مدرک مهندسی MCP مایکروسافت را دریافت کند.

بعد از گرفتن این مدرک در سن ۹ سالگی، از طرف بیل گیتس که آن زمان مدیرعامل اجرایی کمپانی مایکروسافت بود تشویق شد و از او برای ادامه همکاری خواسته شد به امریکا سفر کند. پیش بینی می شد که وی یکی از خلاقان آینده بازار آی تی دنیا شود که اجل به وی امان نداد.

*وحید شپش به جرم‌ جعل اسناد بازداشت شد

پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ امروز از دستگیری یک جاعل اسناد دولتی معروف به «وحید شپش» خبر داد.

یک جاعل اسناد و مدارک معروف به وحید شپش در خیابان سبلان شناسایی و بازداشت شد. این متهم که از جاعلان سابقه‌دار و تحت تعقیب شرق تهران بود، روز گذشته هنگام حمل سلاح گرم و انتقال اسناد و مدارک جعلی در خیابان سبلان شناسایی و بازداشت شد.

در این گزارش آمده است، از مدتی پیش با شکایت تعدادی از شهروندان تهرانی تحت عنوان کلاهبرداری و اخاذی توسط متهم مذکور، اقدامات برای شناسایی متهم در دستور کار ماموران قرار گرفت و از آنجا که این فرد سوابق بسیاری در کلانتری‌های محدود شرق تهران داشت پرونده وی برای بررسی به پایگاه چهارم پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ منتقل شد.

بلافاصله تحقیقات آغاز و مخفیگاه این فرد شناسایی شد، تا اینکه تیمی از ماموران این یگان برای دستگیری متهم مذکور معروف به «شپش» به محل اعزام شدند اما این فرد با ایجاد درگیری و استفاده از سلاح گرم و سرد سعی داشت از دست قانون بگریزد که موفق نشده و توسط ماموران بازداشت و به کلانتری منتقل شد.

در بازرسی از محل اختفای این فرد تعدادی شناسنامه مسروقه برای سوء استفاده، تعدادی کارت فاقد عکس سازمان‌های دولتی، یک فقره تراول ۵۰ هزار تومانی جعلی، ۲۳ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه، ۸ قبضه سلاح سرد، ۶ عدد پنل ضبط، ۴ دستگاه ضبط خودرو، مقادیری مواد مخدر، ۱۰ عدد سیم کارت صفر و کارکرده مسروقه و ۱۵ عدد مهرهای جعلی کشف و ضبط شد و تحقیقات از این فرد همچنان ادامه دارد.

*طلاق به خاطر رابطه همسر با مردی دیگر

«همسرم زن زیبایی است، اما از زیبایی سیرت بی‌بهره است و با پشت پا زدن به زندگی، آینده فرزندمان را نابوده کرده است». این سخنان مردی است که با ارائه درخواست طلاق، ادعا می‌کرد زنش با مرد دیگری رابطه دارد.

این مرد جوان با دلواپسی شدید وارد یکی از شعبه‌های دادگاه خانواده شد و با نگرانی خطاب به قاضی دادگاه گفت: سه سال از شروع زندگی‌ مشترک‌مان می‌گذرد و همسرم در حال حاضر فرزند اول‌مان را باردار است، اما او آن‌قدر بی‌رحم و سنگدل است که ارزش‌های زندگی‌مان را زیر پا گذاشته و بدون توجه به خانه و زندگی همه چیز را به نابودی کشیده است.

همسرم ۲۳ سال سن دارد و دارای ظاهری بسیار زیباست، اما علیرغم داشتن زیبایی صورت، فاقد زیبایی سیرت است به طوری که به راحتی به زندگی مشترک‌مان پشت پا زده و تمام صحبت‌های من را نسبت به خود نادیده گرفته است.

مرد جوان ۲۶ ساله در حالی که به آرامی گریه می‌کرد، عنوان کرد: چندین ماه است که متوجه رفتارهای غیرعادی همسرم شدم، ابتدا اهمیتی به این رفتار‌ها نمی‌دادم زیرا به او اعتماد کامل داشتم اما بعد از مدتی متوجه شدم تماس‌هایی که به او می‌شود زمان مشخصی ندارد و حتی نیمه‌های شب نیز تلفن همراه او به صدا در می‌آمد.

چند مرتبه از او خواستم برای این تماس‌ها توضیح قابل قبولی ارائه کند اما هر بار از پاسخ‌گویی به سوالات طفره می‌رفت. بعد از مدتی که همسرم را کنترل کردم، متوجه شدم او با مرد دیگری رابطه دوستی دارد و این مساله به قدری برای من دردناک بود که دیگر نتوانستم آن وضعیت را تحمل کنم و درخواست طلاق را به دادگاه ارائه کردم.

مرد جوان با بیان اینکه من و همسرم از طریق برادرش با یکدیگر آشنا شدیم، گفت: من در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد مشغول به کار بودم و برادر همسرم برای ترک اعتیاد به کمپ ما مراجعه کرد، از این طریق من با همسرم آشنا شدم و از همان ابتدا همسرم را فردی متعهد تصور کردم.

وی در پایان افزود: با وجود فرزندم، تمایلی به ادامه زندگی با همسرم ندارم زیرا اعتماد بین ما از بین رفته است و دیگر اعتمادی بدست نخواهد آمد. مهریه همسرم را که ۱۱۵ سکه بهار آزادی است به همراه حضانت فرزندم به او خواهم داد.

قاضی دادگاه بعد از شنیدن اظهارات مرد جوان به دلیل عدم حضور زن در دادگاه حکمی مبنی بر طلاق صادر نکرد.

*کلاهبرداری از ۳۶۸ نفر به بهانه پذیرش بدون کنکور در دانشگاه پیام‌نور

رییس پلیس آگاهی استان همدان از پلمپ سه موسسه آموزشی غیرمجاز که با وعده پذیرش در دانشگاه بدون کنکور از جوانان همدانی کلاهبرداری کرده بودند، خبرداد.

سرهنگ به‌گذر در تشریح جزئیات این خبر گفت: اطلاعات مردمی واصله به پلیس حاکی از آن بود که سه موسسه به اصطلاح آموزشی با تبلیغات گسترده در سطح شهر همدان اقدام به جذب دانشجو بدون کنکور با انتخاب رشته و دانشگاه محل تحصیل دلخواه کرد و تعداد زیادی از دختران و پسران مشتاق به تحصیل را با وعده قبولی بدون کنکور در دانشگاه پیام‌نور و دریافت مبالغی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان ثبت‌نام کرده‌اند.

رییس پلیس آگاهی استان همدان ادامه داد: با توجه به گستردگی موضوع و تعداد زیاد متقاضیان اکیپی از کارآگاهان مسئول رسیدگی به این پرونده و ارزیابی آن شدند و در تحقیقات اولیه متوجه شدند این سه موسسه با اجاره دفاتری در نقاط مختلف همدان با تبلیغات اغواگرانه اقدام به ثبت‌نام جوانان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این موسسات غیرمجاز بدون توجه به ظرفیت دانشگاه اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح‌کرد: در برخی از این موارد دانشگاه پیام‌نور همدان فاقد رشته‌های ثبت‌نامی از سوی این مراکز غیرمجاز بود.

به‌گذر افزود: ماموران در تحقیقات از حراست دانشگاه در خصوص مجوز فعالیت‌های این موسسات دریافتند که هر سه موسسه فاقد مجوز بوده و علی‌رغم اخطار دانشگاه پیام‌نور توجهی به این مهم نکرده و به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

رییس پلیس آگاهی استان همدان خاطرنشان‌کرد: به این ترتیب با اعزام ماموران مدیران موسسات دستگیر شدند و با انتقال به پلیس آگاهی تحقیقات از آنان آغاز شد.

به گفته وی متهمان در بازجویی‌ها به صراحت به کلاهبرداری و اغفال شهروندان اقرار کرده و مدعی‌ شده‌اند. تاکنون از ۳۶۸ نفر مبالغی را دریافت کرده‌اند که با استرداد وجوه دریافتی از مالباختگان و تکمیل پرونده، متهمان برای تعیین تکلیف به دادسرا اعزام شدند.

*انهدام باند قاچاق دختران به دوبی

مدیر اداره حقوق بشر پلیس دوبی از افزایش خانه‌های فساد و فحشا و قاچاق دختران به دوبی خبرداد.

سرهنگ محمد المر مدیر اداره حقوق بشر پلیس دوبی در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که اداره حقوق بشر پلیس دوبی از افزایش خانه‌های فساد و فحشا در دوبی نگران است و مکان‌های فساد و فحشا رو به افزایش است.

وی اظهار کرد: پلیس دوبی هفته گذشته گروهی از دختران را که از کشورهای مختلف به ویژه از کشورهای آسیای میانه به دوبی می‌آوردند تا به خانه‌های فساد و فحشا ببرند را دستگیر کردند.

المر با بیان اینکه این گروه دختران زیر ۱۸ سال را با روادید سیاحتی و توریستی به دوبی می‌آورند افزود:پلیس در حال تحقیق از متهمان است و در هفته آینده این افراد به دادگاه معرفی خواهند شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25692

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر