2

بیانیه نیروی دریایی آمریکا برای حرکت به سمت خلیج فارس

  • کد خبر : 26202
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۶

آمریکایی‌ها مهمانان ناخوانده‌ای هستند که در منطقه حضور پیدا می‌کنند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانیه نیروی دریایی آمریکا درخصوص آمادگی ناو « اینترپرایز» برای حرکت به سمت خلیج فارس اظهار کرد: آمریکایی‌ها بهتر از هر کشور دیگری می‌دانند، حضور ناوهای آنان در خلیج فارس عملا ضربه پذیری آن‌ها را بالا خواهد برد.

علاءالدین بروجردی افزود: اگر این حرکت آن‌ها پیامی در برداشته باشد، این پیام را باید آمریکایی‌ها دریافت کنند، نه جمهوری اسلامی ایران، زیرا منطقه متعلق به ماست و کشورهایی که در خلیج فارس ساحل دارند.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، با بیان این‌که آمریکایی‌ها مهمانان ناخوانده‌ای هستند که در منطقه حضور پیدا می‌کنند، تصریح کرد: عملا با این حضور، تنها ضربه‌پذیری خود را در شرایط بحرانی بالا خواهند برد، بنابراین وزیر دفاع آمریکا باید این پیام را به خوبی درک کند.

بروجردی درباره این‌که پس از تصمیم مصوبه نیم‌بند اتحادیه اروپا آیا ناوها به راحتی وارد منطقه خلیج فارس خواهند شد یا اقدام عملی در این زمینه صورت می‌پذیرد، تاکید کرد: معتقدم شورای عالی امنیت ملی براساس شرایط تصمیمات لازم مبتنی بر منافع ملی اتخاذ خواهد کرد.

ایسنا – وی افزود: آنچه مسلم است، جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح با اقتدار از امنیت ملی ما و خلیج فارس و دریای عمان دفاع خواهند کرد، و آمریکایی‌ها به خوبی از توانمندی ایران و ضربه‌پذیری خود در این منطقه مطلع هستند و به نظر نمی‌رسد دست به عملی نابخردانه بزنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر