3

ونزوئلا سفارت و کنسولگری های خود در آمریکا را می بندد

  • کد خبر : 274749
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰:۱۵

رئیس جمهور ونزوئلا در واکنش به اقدامات مداخله جویانه آمریکا در امور داخلی این کشور دستور بستن سفارت و کنسولگریهای این کشور در خاک آمریکا را صادر کرد.

ونزوئلا سفارت و کنسولگریهای خود در آمریکا را می بندد

رئیس جمهور ونزوئلا در واکنش به اقدامات مداخله جویانه آمریکا در امور داخلی این کشور دستور بستن سفارت و کنسولگریهای این کشور در خاک آمریکا را صادر کرد.

به گزارش افق نیوز به نقل از راشاتودی، یک روز پس از آنکه دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا «خوآن گوایدو» رهبر ۳۵ ساله مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس دولت خودخوانده این کشور به رسمیت شناخت؛ «نیکلاس مادورو» دستور داد تا سفارت و کنسولگریهای این کشور در خاک آمریکا تعطیل شوند.

ساعاتی پیش نیز رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با آمریکا قطع کرده و به دیپلمات های آمریکایی ۷۲ ساعت مهلت می دهد تا خاک ونزوئلا را ترک کنند.

این در حالی است که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اعلام قطع روابط دیپلماتیک کاراکاس- واشنگتن از سوی دولت «مادورو» با خروج دیپلمات های آمریکایی از ونزوئلا مخالفت کرد.

وی با انتشار بیانیه ای مدعی شد که دیپلمات های آمریکایی در ونزوئلا خواهند ماند؛ زیرا کسی که از قطع روابط دیپلماتیک سخن گفته، مشروعیت قانونی ندارد!

وزیر خارجه آمریکا همچنین از ارتش و نیروهای امنیتی ونزوئلا خواست به حمایت از هموطنان خود و نیز شهروندان خارجی ساکن در این کشور ادامه دهند.

گفتنی است که اعلام تعطیلی دفاتر نمایندگی ونزوئلا در آمریکا تحت شرایطی صورت می گیرد که کشورهای مختلف جهان از جمله روسیه و چین از مقامات واشنگتن به دلیل مداخله یکجانبه در امور داخلی این کشور نفت خیز انتقاد کرده و حمایت قاطع خود از دولت قانونی مادورو را اعلام کردند.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=274749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر