1

بازدید نماینده مقام معظم رهبری از مناطق سیل‌زده گنبدکاوس+ تصاویر

  • کد خبر : 279442
  • ۰۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱

حجت‌الاسلام محمد قمی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در مناطق سیل‌زده گنبدکاووس ضمن بازدید از این مناطق با مردم دیدار و گفت و گو کرد.

 

حجت‌الاسلام محمد قمی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در مناطق سیل‌زده گنبدکاووس ضمن بازدید از این مناطق با مردم دیدار و گفت و گو کرد.

بازدید نماینده مقام معظم رهبری از مناطق سیل‌زده گنبدکاوس+ تصاویر

به گزارش افق آنلاین ، روزهای واپسین سال ۱۳۹۷ بود که بارندگی‌های عظیم و بسیار پرحجم در شمال شرق کشور و تداوم آن طی دو روز متوالی موجب شد تا با پر شدن حجم سدهای ساخته شده بر رودهای گرگان‌رود، چهل‌چای و … شاهد سرریز شدن آب از سدهای استان گلستان و به ویژه در منطقه گنبدکاووس باشیم. اتفاقی که با ورود آب به مناطق شهری و روستایی این شهرستان در قالب یک سیل نسبتا بزرگ خودنمایی کرده و شب عید مردم این منطقه را در مصیبتی بزرگ فرو برد.

هرچند با مدیریت بحران توسط مدیران ارشد شهرستانی و استانی در همان ساعات نخستین از وقوع خسارت جانی در این شهرستان بزرگ و پرجمعیت جلوگیری به عمل آمد اما متاسفانه با ورود آب به منازل مسکونی و واحدهای تجاری به ویژه در روستاها و محلات حاشیه‌ای شهر خسارت مالی بسیاری متوجه مردم شریف این شهرستان شد.

اما پس از مدیریت بحران اولیه و گذر از وضعیت قرمز، رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان، اسکان افراد بی‌خانمان و آغاز روند جبران خسارت‌های وارده به مردم چه در حوزه مسکونی و تجاری و چه کشاورزی آغاز شد.

در این میان نظر به اهمیت موضوع و همچنین اهمیت شهرستان گنبدکاوس و استان گلستان در حوزه‌های مختلف کشور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات به نمایندگی از طرف رهبر معظم انقلاب و دفتر ایشان وارد استان گلستان شد و پس از حضور در شهرستان‌های گمیشان و آق‌قلا و بررسی روند پیشگیری از بروز خسارت در این شهرستان‌ها به گنبدکاووس آمد و در جمع مردم سیل زده حاضر شد.

حضور وی که موجب خرسندی و خوشحالی مردم و به نوعی برای آنان دلگرمی پدید آورده بود، با گفت و گوهای دونفره و چند نفره بسیاری همراه شد که هرچند نشان از گلایه‌ها و نگرانی مردم داشت اما نمی‌توان مهربانی و حس اعتماد میان مردم و نماینده رهبری را در میان کلام‌های لرزان و سرشار از بغض آنان نادیده گرفت.

حجت‌الاسلام محمد قمی ابتدا در محله مدرسی یا افغان‌آباد حاضر شد و ضمن بازدید از چندین منزل مسکونی آسیب دیده با مردم این محله دیدار و گفت و گو کرد و سخنان و گلایه‌های آنان را شنید و سپس راهی «دبیرستان جعفر بای» در محله ساحل که محل اسکان افراد آسیب دیده و بی‌خانمان در اثر سیل بود شد و در این مکان نیز با مردم گفت و کرد و وضعیت رفاهی و امکانات تهیه شده برای آنان را بررسی کرد.

پس از آن نیز وی با حضور در خیابان کمینه و در مجاورت پل آخوند آباد با حضور در ۶ منزل مسکونی و بازدید از شدت تخریب‌های صورت گرفته با اهالی این محل دیدار کرده و سپس برای بررسی اوضاع و تصمیم گیری‌های نهایی راهی فرمانداری ویژه گنبدکاووس شد.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=279442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر