2

جواد رمضی: هیچ ورزشکار حرفه‌ای در کاروان ورزش کارگری ایران وجود ندارد

  • کد خبر : 284272
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

رئیس فدراسیون کارگری و ورزش‌های آماتوری گفت: سومین حضور ایران مصادف با ششمین دوره رقابت‌های جهانی کارگری بود. مقدمات حضور کاروان ایران برای این رقابت‌ها از تیر ماه سال گذشته شروع شد. جلسات مختلفی برای تشکیل تیم‌ها، چگونگی اعزام و انتخاب رشته‌های ورزشی برگزار شد تا در نهایت به یک جمع‌بندی رسیدیم و کاروان ایران نسبت به دوره قبل با تعداد ورزشکار بیشتری اعزام خواهد شد.

جواد رمضی: هیچ ورزشکار حرفه‌ای در کاروان ورزش کارگری ایران وجود ندارد

به گزارش افق آنلاین ، ششمین دوره رقابت‌های جهانی ورزش کارگری به میزبانی شهر تورتوزا اسپانیا از تاریخ ۱۱ تا ۱۸ تیر ماه برگزار می‌شود.

بر همین اساس مسئولان فدراسیون کارگری و ورزش‌های آماتوری در جمع اصحاب رسانه به تشریح و توضیح اعزام کاروان ایران به این مسابقات پرداختند.

در این جلسه جواد رمضی رئیس فدراسیون کارگری و ورزش آماتوری گفت: حدود ۷ سال قبل در راستای نشاط و توسعه ورزش کارگری فدراسیون کارگری و ورزش‌های آماتوری شکل گرفت. برای ایجاد و حفظ روحیه نشاط در بین کارگران ما نیاز به فاکتورهای انگیزشی داشتیم. یکی از مهمترین فاکتورها اعزام ورزشکاران کارگری به مسابقات مختلف است. در همین راستا کاروان ایران برای سومین بار به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد.

وی افزود: در اولین اعزام کاروان ایران در قالب ۸ تیم در مسابقات جهانی حضور پیدا کرد و با کسب ۳۳ مدال در جایگاه نهم قرار گرفت. خرداد ۹۶ دومین حضور کاروان ایران در مسابقات جهانی بود. کاروان ایران با کسب ۴۵ مدال عنوان نهم را مجددا به دست آورد.

رئیس فدراسیون کارگری و ورزش‌های آماتوری ادامه داد: سومین حضور ایران مصادف با ششمین دوره رقابت‌های جهانی کارگری بود. مقدمات حضور کاروان ایران برای این رقابت‌ها از تیر ماه سال گذشته شروع شد. جلسات مختلفی برای تشکیل تیم‌ها، چگونگی اعزام و انتخاب رشته‌های ورزشی برگزار شد تا در نهایت به یک جمع‌بندی رسیدیم و کاروان ایران نسبت به دوره قبل با تعداد ورزشکار بیشتری اعزام خواهد شد.

رمضی یادآور شد: ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی از دل مسابقات قهرمانی کشور انتخاب شد. ما طبق تقویم ورزشی خودمان مسابقات را برگزار کرده و یک شرط را برای حضور ورزشکاران در این رقابت‌ها قرار دادیم. اینکه هیچ ورزشکار حرفه‌ای و ملی حق حضور در مسابقات قهرمانی کشور کارگری را ندارد. بر همین اساس تمامی ورزشکاران انتخاب شده عضو جامعه کارگری هستند.

وی تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف کارگری ورزشکارانی را انتخاب کردیم از گلیم‌باف گرفته تا نانوا و ماموران شهرداری.

رئیس فدراسیون کارگری و ورزش‌های آماتوری اظهار داشت: کاروان اعزامی ایران به مسابقات جهانی اسپانیا شامل ۱۳۹ ورزشکار زن و مرد است که در قالب ۶ رشته به اسپانیا اعزام خواهد شد. در کاروان ایران ۶۷ ورزشکار مرد و ۱۹ ورزشکار زن در قالب ۱۶ تیم شرکت می‌کنند که سهمیه مردان ۱۱ تیم و زنان ۵ تیم است.

رمضی گفت: برای نخستین بار تیم جودوی بانوان ایران در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کند. تیم شنای آقایان نیز برای نخستین بار اعزام می‌شود. میزان مشارکت تیم‌های بانوان نسبت به دوره قبل پیشرفت بیشتری نیز داشته است بانوان در رشته‌های دو و میدانی، جودو، تنیس روی میز و پتانک شرکت می‌کنند. مردان نیز در رشته‌های دومیدانی جودو، تنیس روی میز،‌ پتانک، کاراته، والیبال ساحلی، کشتی ساحلی، کشتی فرنگی و شنا به مصاف رقبا می‌روند شعار کاروان ایران در این دوره از رقابت‌ها طلایه‌داران رونق تولید است.

وی اظهار داشت: از وزیر کار و رفاه باید توجه ویژه‌ای داشته باشم که شرایط مناسبی را برای اعزام کاروان ایران به مسابقات جهانی فراهم کردند. در حالیکه شرایط اقتصادی خیلی مساعد نیست اما کاروان ایران نگرانی از این بابت ندارد. همچنین از وزارت ورزش و جوانان نیز بابت حمایت‌های ویژه تشکر می‌کنم.

در ادامه ابراهیم صادقی‌فر سرپرست کاروان ایران در مسابقات جهانی کارگری اسپانیا گفت: در این دوره از رقابت‌ها یک ورزشکار ناشنوا در کاروان ایران داریم. برای دوره‌های بعد نیز صحبت‌هایی با سازمان بهزیستی انجام داده‌ایم تا در ترکیب کاروان ایران از ورزشکاران معلول نیز استفاده کنیم.

محمد دادکان یکی دیگر از حاضرین در جلسه درباره توسعه فوتبال کارگری گفت: امیدواریم بتوانیم ورزش کارگری را توسعه بدهیم. با توجه به ارتباطاتی که با فدراسیون جهانی کارگری برگزار کردیم از آنها خواستیم خواستیم فوتبال منطقه غرب آسیا را به ایران واگذار کنند که آنها نیز پذیرفتند.

مسابقات جهانی فوتبال کارگری شهریور برگزار می‌شود و تیم ایران خود را برای حضور در این رقابت‌ها آماده می‌کند.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=284272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر