1

انگلیس: تصمیمی برای تبادل نفتکش نداریم

  • کد خبر : 290623
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱

راب مدعی شد: قصد نداریم یک کشتی را که به‌طور قانونی توقیف کرده‌ایم، با یک کشتی که به‌صورت غیرقانونی توقیف شده است مبادله کنیم!

دومینیک راب

دومینیک راب در سخنانی گفت: لندن تصمیمی برای تبادل نفتکش با ایران ندارد.

به گزارش افق انلاین ، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در اولین سفر خارجی خود در این سمت و در حاشیه نشست امنیتی تایلند با ادعای قانونی بودن اقدام کشورش در توقیف نفتکش حامل نفت ایران در جبل‌ الطارق تأکید کرد لندن تصمیمی برای تبادل نفتکش با ایران ندارد.

راب مدعی شد: قصد نداریم یک کشتی را که به‌طور قانونی توقیف کرده‌ایم، با یک کشتی که به‌صورت غیرقانونی توقیف شده است مبادله کنیم!

او همچنین مدعی شد: ما به متقاعد کردن ایران ادامه می‌دهیم. از آنجا که آن‌ها در تلاش هستند پذیرش خود از سوی جامعه جهانی را بالا ببرند، باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند.

چندی پیش مقامات منطقه جبل‌الطارق که تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد، در اقدامی که از سوی مقامات کشورمان «راهزنی دریایی» خوانده شده،  نفتکش گریس ۱ را که حامل محموله نفتی ایران بود، به بهانه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه در نزدیکی آب‌های این منطقه توقیف کرد.

ایران بارها ادعاهای مطرح شده از سوی مقامات انگلیس و جبل‌الطارق را رد و اعلام کرده است این نفتکش از نظر فنی امکان پهلوگرفتن در بندری که انگلیس به آن اشاره می‌کند نداشته است. با این حال گریس ۱ با گذشت حدود یک ماه در توقیف انگلیس قرار داد.

پس از آن نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو نیز جمعه ۲۸ تیر پس از نقض قوانین بین‌المللی دریایی و ورود به آب‌های کشورمان از سوی نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز متوقف و با ۲۳ خدمه به سواحل بندر عباس منتقل شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=290623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر