4

با داوری مهدی بهزادپور، سیاوش برهانی، پوریا اخواص و حسین علیشاپور؛ برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره موسیقی «آوای ایرانی» دلیجان معرفی ‌شدند

  • کد خبر : 293104
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

  اختتامیه چهارمین دوره جشنواره موسیقی «آوای ایرانی»شهرستان دلیجان، با حضور دکتر علیرضا ایزدی مدیر کل میراثفرهنگی استان مرکزی، مهندس سیامک سلیمانی فرماندارشهرستان دلیجان، حسینی معاونت فرهنگی اداره کل ارشاداستان و تعدادی از مسئولین ادارات شهرستان و چند تن ازاساتید بنام موسیقی و آواز ایران با شناخت نفرات برتر هر رشتهدر سالن هلال احمر شهر […]

 

اختتامیه چهارمین دوره جشنواره موسیقی «آوای ایرانی»شهرستان دلیجان، با حضور دکتر علیرضا ایزدی مدیر کل میراثفرهنگی استان مرکزی، مهندس سیامک سلیمانی فرماندارشهرستان دلیجان، حسینی معاونت فرهنگی اداره کل ارشاداستان و تعدادی از مسئولین ادارات شهرستان و چند تن ازاساتید بنام موسیقی و آواز ایران با شناخت نفرات برتر هر رشتهدر سالن هلال احمر شهر دلیجان برگزار شد.

در این مراسم، حمید صادقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامیدلیجان گفت: چهارمین دوره جشنواره موسیقی ملی «آوای ایرانی»به صورت منطقه‌ای و با حضور شرکت کنندگانی از استان‌هایمرکزی، اصفهان، قم، البرز، لرستان، چهارمحال و بختیاری وکاشان در شهرستان دلیجان برگزار شد.

وی همچنین گفت: این جشنواره شامل ۴ مرحله تصنیف خوانی،آواز خوانی باز ساز و بدون ساز و مناجات خوانی اجراء گردید. این جشنواره باهمکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، اداره کل میراث فرهنگی استان، فرمانداریدلیجان و خانه نخجیر برگزار شد.

سپس مهندس سلیمانی فرماندار دلیجان ضمن خیرمقدم بههنرمندان شرکت کننده در خصوص اهمیت و جایگاه موسیقیسنتی به ایرد سخنرانی پرداخت و از افرادی که در روند بهتربرگزار کردن این جشنواره تلاش و کوشش کرده بودند؛ تشکر و قدردانی کرد.

در بخش دیگری از این مراسم، دکتر علیرضا ایزدی مدیرکل میراثفرهنگی استان مرکزی گفت: بایستی از هنرمندانی که در زمینهفرهنگ موسیقی فعالیت میکنند؛ پشیبانی و حمایت شود، چونایران؛ شعرش، هنرش، معماری‌اش و هر آنچه که دارد و به ناماصالت خطابش میکند‌ بدون موسیقی معنا پیدا نمیکند.موسیقی شور و شعور درآمیخته یک ایرانی به تمام معناست، از فارابی تا بوعلی سینا، شهریار و خالق مرغ سحر. ما با موسیقیعاشقی، زندگی کردن و انسانیت را تجربه کردهایم و ایران با تمامفرهنگهایش مدیون موسیقی است و این هنرمندان هستند که برایحفظ این آثار ماندگار، همیشه در تلاش هستند و باید خود نیزماندگار بمانند. وی به صورت ویژه از فرماندار و دبیر جشنوارهتقدیر کرد.  

وی همچنین گفت: ما شنوندگان خوبی برای موسیقی نیستیم، هر وقت تار و سه‌تاری می‌بینیم، منتظر هستیم که رودی جاری شود و درختی از جلوی چشممان رد شود، به همین خاطر نمی‌توانیم درست گوش بدهیم، مخصوصاً موسیقی ناب و اصیل ایرانی را؛ ما مفهوم چهارگاه و سه‌گاه را فراموش کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در پایان سخنانش گفت: هنرمندان طراز اول ما که برای فرهنگ و هنرمان بزرگی و شکوه به ارمغان آورده‌اند؛ در تاریخ و فرهنگ سرزمین مقدس و اهورایی ایران زمین ماندگار خواهند بود و تکرارنشدنی هستند و اگر امروز قدر شجریان‌ها و شوالیه‌های ایران زمین را ندانیم؛ فردا به روز چه کنم چه کنمی دچار می‌شویم که فرهنگمان به سمت زوال و نابودی پستی می‌رسد. ایران با تمام فرهنگ و بزرگی‌اش، مدیون موسیقی‌اش است. ایران بدون موسیقی نه تخت جمشیدی برایش می‌ماند و نه خوره محلات.

در ادامه، کورش فتاحی دبیر اجرایی چهارمین دوره جشنوارهمنطقه‌ای موسیقی ملی «آوای ایرانی» که اجرای مراسماختتامییه را هم به عهده داشت؛ در مورد آثار این دوره ازجشنواره گفت: ۱۱۰ اثر در چهار موضوع از جمله؛ «مناجاتخوانی»، «تصنیف خوانی»، «آواز بدون ساز» و همچنین «آوازهمراه با ساز» به دبیرخانه انجمن ارسال شد که پس از انجامداوری مرحله اول، برگزیدگان بخش‌های مختلف رقابتی به مرحلهنهایی این جشنواره راه یافتند.

وی همچنین گفت: چهارمین دوره جشنواره منطقه‌ای «آوایایرانی» به صورت رقابتی و در سطح مطلوب و قابل قبولی برگزارشد و اساتید برجسته موسیقی کشور همچون؛ مهدی بهزادپور،سیاوش برهانی، پوریا اخواص و حسین علیشاپور؛ آثار نهایی ایندوره از جشنواره را داوری کردند. دبیر جشنواره ضمن انتقاد ازمدیران خانه موسیقی، وظیفه آنها را حمایت از هنرمندان واستعدادهای دیده نشده دانست و عدم حضور هیچیک از اعضایهیأت مدیره خانه موسیقی علیرغم دعوت رسمی،  در این جشنوارهرا ناشی از عدم مسئولیت پذیری آنها بر شمرد.

در ادامه، مراسم اختتامییه چهارمین دوره جشنواره موسیقی«آوای ایرانی» با اجرای کنسرت استاد کیوان ساکت و بهنامابوالقاسم و حضور هنرمندان برجسته‌ای همچون؛ استاد احمدمراتب (دره التاج)، استاد حسن منصوری، استاد اسرافیلشیرچی، سهیل محمودی، فروغ بهمن‌پور و فاضل جمشیدی  بهشکل شایسته‌ای برگزار  شد وخاطره ماندگاری در تاریخ و فرهنگموسیقی در دلیجان بجا گذاشته شد.

در پایان مراسم، داوران چهارمین دوره جشنواره موسیقی «آوایایرانی» در بیانیه پایانی خود، پس از دو روز اجرای نفرات دررشتههای مختلف، برگزیدگان جشنواره را به شرح زیر اعلام کردندکه با اهدای لوح و تندیس و جایزه نقدی از آنان قدردانی شد.

رشته آواز خوانی با ساز:

رتبه اول: سلمان سعیدی (اصفهان)

رتبه دوم: داریوش اسکندری (شهرکرد)

رتبه سوم: سید مرتضی رنجبر(کاشان )

رشته مناجات خوانی:

رتبه اول: ندارد

رتبه دوم: امیر حسنی(دلیجان) و سپهر مراتب (اصفهان)

رتبه سوم: سعادت مراتب (اصفهان)

رشته آوازخوانی بدون ساز :

رتبه اول: ندارد

رتبه دوم: عبدالحسین اروجلو (تفرش)

رتبه سوم: رضا ابراهیمی (دلیجان) و اسماعیل جعفری (دلیجان)

رشته تصنیف خوانی:

رتبه اول: امیر حسین زهری (آران و بیدگل)

رتبه دوم: سعیدرضا معمار (کاشان) و آرمین فلاح (گلپایگان )

رتبه سوم: عطا جعفری فرد (آران و بیدگل).

در حاشیه این جشنواره، از پروفسور حمیدرضا شاپوری چهرهممتاز علمی، فرهنگی و  خیر سلامت که از چهرههای ماندگارشهرستان دلیجان در سطح ملی می باشد؛ تجلیل بهعمل آمد.

مدیریت روابط عمومی چهارمین دوره جشنواره ملی «آوایایرانی».

عکاس و خبرنگار : بهمن ثابتی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=293104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر