به گزاش افق انلاین ، دکتر سیدابوالحسن نایینی در آئین افتتاحیه این همایش با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: این دو شهید بزرگوار باروحیه انقلابی و خدمت به مردم در تاریخ جاودان شدند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) مزین به نام بزرگ‌مرد جهان معاصر و به تعبیر مقام معظم رهبری آبروی نظام است.

وی گفت: این اجلاس نویددهنده حرکتی منسجم و هدفمند در مسیر بالندگی کشور و بی شک روحیه‌بخش جامعه دانشگاهی در تحقق رشد علمی خواهد بود.

دکتر نایینی ادامه داد: توسعه رشته‌های کارآفرین، تقویت مهارت افزایی، اصلاح برنامه های آموزشی، محتوای آموزشی، شیوه‌های آموزشی و تقویت ارتباط صنایع با دانشگاه‌ها در این اجلاس مورد بررسی و راهکارهای عملیاتی تدوین می‌شود تا در برنامه‌های راهبردی آن‌ها موردنظر قرار گیرد.

وی گفت: رسالت وزارت علوم به همراه دانشگاه‌ها در تربیت علمی و اخلاقی دانشجویان و اهمیت دو مقوله علم و ایمان و تقویت آن‌ها در دانشگاه، دغدغه و سرلوحه کار مسئولان و مدیران دانشگاه بوده و امیدواریم برگزاری این اجلاس‌ها موجب ارتقای هرچه بیشتر نظام کیفی فعالیت‌های دانشگاهی شده و در رفع نیازهای کشور راه گشا باشد.

گفتنی است پنجاه و دومین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور ۹ و ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۸ به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

برنا