3

محمودی : قدرت لابی‌گری وزیر، به رأی گذاشتن سؤال را بی‌نتیجه می‌کرد/از جواب وزیر کشور قانع نشدم

  • کد خبر : 297737
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۸:۰۷

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: آسیب‌های اجتماعی در جامعه در حال گسترش هستند اما وزیر کشور جواب قانع‌کننده‌ای به سؤال من در این زمینه نداد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: آسیب‌های اجتماعی در جامعه در حال گسترش هستند اما وزیر کشور جواب قانع‌کننده‌ای به سؤال من در این زمینه نداد.

محمودی: از جواب وزیر کشور قانع نشدم

افق انلاین ، سمیه محمودی اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی در جامعه در حال گسترش هستند، امروز کشف دلایل گسترش این آسیب‌ها به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل شده و رهبر معظم انقلاب نیز جلسات متعددی در این رابطه با مسؤولان کشور برگزار کرده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستگاه‌های متولی آسیب‌های اجتماعی در کشور فراوان هستند و در چنین شرایطی از سازمان امور اجتماعی کشور انتظار می‌رود این سازمان‌های متولی را با همدیگر هماهنگ کند، انتظار رفع آسیب‌های اجتماعی از این سازمان نداریم اما این سازمان باید بتواند وضعیت را کنترل کند که در در این رابطه عملکرد قابل دفاعی ندارد.

وزیر به کلی‌گویی بسنده کرد

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وزیر پاسخ قابل قبولی به سؤال نداد، به کلی‌گویی بسنده و در نهایت درباره اقدامات در مناطقی از تهران صحبت کرد که در همان مناطق نیز اتفاق خاصی نیفتاده است، من از جواب وزیر کشور قانع نشدم اما هدف از طرح سؤال تلنگر زدن به مسؤولان سه قوه برای توجه بیشتر به این حوزه بود.

قدرت لابی‌گری وزیر، به رأی گذاشتن سؤال را بی‌نتیجه می‌کرد

وی افزود: اگرچه از پاسخ وزیر قانع نشدم اما به رأی گذاشتن سؤال را نیز به صلاح ندیدم چون با قدرت لابی‌گری بالایی که داشتند کارت زردی نمی‌گرفتند، سؤال را مشروط بر تغییر در روند فعلی باقی گذاشتم تا راه برای پیگیری مسأله باز بماند.

محمودی عنوان کرد: مسؤولیت اصلی در حوزه آسیب‌های اجتماعی با سازمان امور اجتماعی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت کشور است، استانداران و فرمانداران نباید به سادگی از کنار آسیب‌های اجتماعی بگذرند اما به اندازه کافی برای آن وقت گذاشته نمی‌شود.

مسؤولان تعریف درستی از آسیب اجتماعی ندارند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: این به معنای کار نشدن در این حوزه نیست اما در جلسات تنها از آمارهایی صحبت می‌شود که به اعتقاد من همین آمارها نیز اشکال دارد، در برنامه ششم توسعه اهدافی برای این سازمان‌ها تعیین شده و مجلس هرساله بودجه خوبی را به این موضوع اختصاص می‌دهد اما مسؤولان تعریف درستی از آسیب‌های اجتماعی ندارند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به عنوان مثال در موضوع کودکان کار تمامی سازمان‌ها از بهزیستی و شهرداری تا دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی و نیروی انتظامی دخالت دارند اما زمانی که از آن‌ها درباره تعریف کودک کار و تفاوت آن از متکدی سؤال کنید جواب صحیحی نمی‌شنوید، از سوی دیگر آمار درستی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در دست ندارند و همه این‌ها باعث شده تا نتوانند آن گونه که انتظار می‌رود به مسائل رسیدگی کنند.

رابطه احتمالی هیأت رئیسه با وزیر طرح سؤال را حدود دو سال عقب انداخت

وی تشریح کرد: به همین دلیل در سال ۹۶ سؤالی از وزیر کشور داشتم که عملکرد هیأت رئیسه باعث شد سؤال در هفته‌های پایانی مجلس دهم در دستورکار قرار گیرد، اگر این سؤال که مربوط به یکی از نقاط ضعف کشور است زودتر مطرح شده بود می‌توانستیم برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.

محمودی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که چرا سؤال مطرح شده در سال ۹۶، سال ۹۸ به صحن می‌رسد، بیان کرد: پاسخ به این سؤال بر عهده هیأت رئیسه مجلس است چرا که تنظیم موضوعاتی که باید در صحن مطرح شود با هیأت رئیسه است و سایر نمایندگان در این زمینه نقشی ندارند، آیین‌نامه زمان مشخصی را در این رابطه تعیین کرده اما گاهی ارتباطات هیأت رئیسه با یک وزیر خاص باعث چنین اتفاقاتی می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نطق دو دقیقه‌ای عنوان کردم که چرا یک وزیر باید هر هفته برای پاسخ به سؤالات به صحن مجلس فراخوانده شود اما سؤالی که دی ماه ۹۶ مطرح شده تا مهرماه ۹۸ در صحن عنوان نمی‌شود در حالی که هدف از طرح سؤال رفع موانع قانونی احتمالی و بهبود عملکرد مسؤولان بود.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=297737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر