2

ترامپ می‌خواهد نشان دهد که خروج آمریکا از منطقه با کارنامه‌ای درخشان همراه بوده است

  • کد خبر : 298431
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ترامپ قصد داشت نشان دهد که خروج نظامیان کشورش از غرب آسیا با کارنامه‌ای درخشان همراه بود.

ترامپ می‌خواست نشان دهد که خروج آمریکا از خاورمیانه با کارنامه‌ای درخشان همراه بوده است

افق انلاین ، مرتضی مکی کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به مرگ البغدادی و نشست خبری دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، گفت: نمایش تبلیغاتی ترامپ در نشست خبری‌ای که به مناسبت مرگ ابوبکر البغدادی سرکرده داعش برگزار کرد، با اهداف چند منظوره‌ای صورت گرفته است.

او افزود: باید توجه داشته باشیم که پس از اعلام خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، فشار و انتقاد زیادی مبنی بر اینکه تنها گذاشتن متحدان ایالات متحده در خاورمیانه تبعات خوبی برای منافع امنیت ملی این کشور ندارد، از سوی افراد احزاب دموکرات و جمهوری خواه متوجه دونالد ترامپ شد.

مکی درباره اهداف ترامپ از سخنانش در نشست خبری پس از مرگ بغدادی، توضیح داد: بخشی از اهداف ترامپ برای کاهش انتقاداتی بود که علیه او وارد شده بود؛ ترامپ سعی داشت نشان دهد که کارنامه نظامیان آمریکا در دوره ریاست جمهوری‌اش مثبت بوده و خروج نظامیان آمریکایی از سوریه با کشتن ابوبکر البغدادی رهبر گروهک تروریستی داعش همراه بوده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه بحث استیضاح ترامپ، دلیل دیگر رفتار تبلیغاتی او در نشست خبری بود، اظهار کرد: ترامپ به دلایل مختلفی در معرض استیضاح قرار دارد و موضوع قتل بغدادی می‌تواند دلیل دیگری برای قدرت نمایی او در مقابل منتقدینش در کنگره و رسانه‌های آمریکا باشد.

او در پاسخ به این سوال که چرا ترامپ اصرار دارد بگوید فاصله آمریکا از سوریه زیاد است و دلیلی برای حضور نیروهای نظامی کشورش در این منطقه نیست، تصریح کرد: ترامپ تنها قصد داشت نشان دهد که خروج نظامیان کشورش از غرب آسیا با کارنامه‌ای درخشان همراه بوده است.

مکی در پایان تاکید کرد: علیرغم اینکه هزینه‌های نظامی و تلفات نیروهای ایالات متحده در غرب آسیا با نکات مثبت کارنامه آنها در این مدت برابری ندارد، اما به هر صورت آمریکایی‌ها خود را یک ابر قدرت در جهان می‌دانند؛ اما تفاوت رفتار  ترامپ با دیگر رهبران این کشور این است که او عقیده دارد حضور نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه باید با هزینه کشورهای این منطقه باشد، وگرنه ترامپ نیز به دنبال اثبات هژمونی آمریکا در جهان است.

گفتنی است، ترامپ در نشست خبری خود که به مناسبت کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی برگزار کرد، طی اظهاراتی اعلام کرد ایالات متحده فاصله زیادی با خاورمیانه داشته و بنابراین دلیلی برای حضور نیروهایش در منطقه نیست، بعلاوه ادعا کرد کشورهای دیگر مایلند نیروهای آمریکا در غرب آسیا بمانند تا حافظ امنیت منطقه باشند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به ادعا‌های آمریکا مبنی بر کشته شدن ابوبکر بغدادی توسط نیرو‌های این کشور در منطقه ادلب، اظهار کرد«از نظر ما اقدام آمریکایی‌ها اقدام بزرگی نبوده است؛ چرا که داعش پیش از این توسط ما و کشور‌های منطقه شکست داده شده بود».

باشگاه

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=298431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر