2

آمریکا به هیچ یک از بندهای حقوق بین الملل پایبند نیست

  • کد خبر : 307164
  • ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲

همرزم شهید سلیمانی گفت: طبق قوانین بین المللی، ترور مقامات یک کشور بدترین اقدام نزد کشورهاست ولی آمریکا به هیچ یک از بندهای حقوق بین الملل و حقوق بشر پایبند نیست.

به گزارش افق انلاین ، سردار رحیم نوعی اقدم در آیین گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی در مسجد امام زمان (عج) طالقانی تبریز برگزار شد، با تاکید بر اینکه طبق قوانین بین المللی، ترور مقامات یک کشور بدترین اقدام نزد کشورهاست ولی آمریکا به هیچ یک از حقوق بین الملل و حقوق بشر پایبند نیست اظهار داشت: آمریکا از سر عجز قاسم سلیمانی را ترور کرد که در برابر فرماندهی و نبوغ وی ناتوان بودند.

وی با بیان اینکه امروز حزب الله لبنان به یک جمع بزرگ در برابر اسرائیل و آمریکا تبدیل شده است، گفت: به اذعان خیلی‌ها، حزب الله یک گروه نیست، بلکه ادبیات مقاومت است و رفته رفته قدرتمندتر می‌شود.

این همرزم شهید سلیمانی افزود: پیروزی در جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۷ روزه و ۳ روزه  با حزب الله بود و جبهه مقاومت توانست با تحقیر دشمن و زدن تجهیزات پیشرفته آنها، بینی اسرائیل را بر خاک بمالد و دشمن را مجبور به عقب نشینی کند.

وی ادامه داد: در غزه هم که موشک باران اسرائیل توسط گروه های مقاومت آغاز شد و گنبد آهنین آنها درمانده شد، اسرائیل دست‌ها را بالا برد و تسلیم شد.

نوعی اقدم با بیان اینکه ۷۵ درصد سوریه و ۴۵ درصد عراق زیر چکمه داعش بود که با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی، بینی آنها را به خاک مالیدیم، ابراز داشت: در میانه جنگ سوریه، یک فرمانده داعش که به اقتدار معروف بود را در محاصره قرار دادیم و بالاخره دستگیرش کردیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند با وجود اینکه قادر مطلق است، اما یک الگو برای روزهای سخت جهت ضمانت دین فرستاد و آن، شهادت امام حسین (ع) بود، تاکید کرد: مکتب عاشورا الی یوم القیامه دین را تضمین کرد و این به نسل‌های ما انتقال یافت و عَلَم هیهات منا الذله را برافراشتیم، ادبیات حاج قاسم هم در مقاومت، همان ادبیات نهضت عاشورا بود که در همین مسیر هم به شهادت رسید. سردار قاآنی هم که توسط مقام معظم رهبری به فرماندهی سپاه قدس منصوب شده، از حاج قاسم ذره‌ای کم ندارد و اخلاص بالایی دارد.

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه در آستانه انتخابات و روزهای سرنوشت ساز قرار داریم که غبار فتنه هم زیاد است، افزود: ما در «انقلاب» مشکل نداریم، بلکه در «انتخاب» مشکل داریم و باید در انتخابات، دولت و مجلس انقلابی را انتخاب کنیم.

سردار نوعی اقدم ادامه داد: معتقدم حاج قاسم سلیمانی برای نجات کشور، اتحاد و نشان دادن پایگاه مردمی ولایت و رهبری و انقلاب فدا شد و خونش کنگره بزرگ مردمی را به راه انداخت که هیچ قدرتی توان به خیابان کشیدن سلیقه‌های مختلف مردمی را نداشت. از سوی دیگر، فکر می‌کردیم مقاومت فقط در سوریه و عراق و یمن و لبنان است، بعد از شهادتش دیدیم در کل دنیا محور مقاومت شکل یافته است و در بیرون از ایران هم گروه‌های مقاومت وحدت و اتحاد بیشتری یافته اند.

وی سیلی ایران به آمریکا را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: تاکنون بعد از جنگ جهانی دوم، هیچ قدرتی علیه آمریکا حمله نکرده و منافعش را تهدید نکرده است. امام و رهبر ما فرمود که جواب سختی خواهیم داد و بزرگترین انتقام سخت از نظر دنیا هم این بود که موشک‌های ایران هیمنه آمریکا را شکست و نشان داد که قدرت آمریکا پوشالی است.

نوعی اقدم در مورد چگونگی حمله به آمریکا گفت: با پیش بینی عکس العمل‌های دشمن، ۵ لایه علیه آمریکا برنامه هجوم طراحی شد. عین الاسد به عنوان مجهزترین، آماده‌ترین و در دورترین نقطه عراق انتخاب شد.

وی  با اشاره به اینکه بزرگترین نقطه قوت ادعایی آمریکا، وجود پدافند ضدهوایی گنبد آهنین است که موشک‌ها را منهدم کرده و یا منحرف می‌کند، تصریح کرد: موشک‌های ارسالی ما به عین الاسد از بالای ۴ پایگاه آمریکا در حال آماده باش کامل رد شد و به عین الاسد اصابت کرد اما گنبد آهنین آمریکا نتوانست حتی یک موشک را منحرف کند، چه برسد منهدم کند.

نوعی اقدم با بیان اینکه مردم را چه چیزی برای بدرقه حاج قاسم به میدان آورد در حالی که تاکنون او را از نزدیک ندیده بودند؟ ابراز داشت: این مردم را خدای قاسم به میدان آورد، چراکه عزت و ذلت در دست خداوند است. او عزیز اعتقادش و مرامش و اخلاصش شد و قدرتش را از خدا و اهل بیت(ع) گرفت و بزرگترین انتقام ما این است که هر کدام از ما قاسم سلیمانی باشیم، مانند او مخلص، شجاع و ولایتمدار.

وی با اشاره به اینکه ادبیات قاسم سلیمانی ۵ محور داشت که می‌تواند نسل آینده را تربیت کند، تصریح کرد: اول اینکه حاج قاسم «با خدا بود»؛ دوم اینکه «اهل بیتی و روضه‌ای بود» که اشک و عشق داشت؛ سوم اینکه «با تمام ادعایش، خود را سرباز رهبر می‌دانست»؛ چهارم اینکه «در هر کاری، نگاهش عاشورایی و امام حسینی بود و ترس از هیچ چیزی نداشت» و «اخلاق خوب و فرماندهی اخلاقی و عاطفی» هم پنجمین رمز توفیق قاسم سلیمانی بود که شیعه و سنی و مسیحی را زیر پرچم جمع کرد که باید همه این موارد به عنوان الگوی ما باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=307164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر