7

نماینده دموکرات: جمهوری خواهان بر جرایم اشغالگر کاخ سفید سرپوش گذاشتند

  • کد خبر : 310047
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲

نماینده دموکرات ایالت ماساچوست، تبرئه رئیس جمهور آمریکا در سنا را تلاش جمهوری خواهان برای ابقای او در کاخ سفید دانست.

به گزارش افق انلاین به نقل از پایگاه خبری هیل، آیانا پریسلی، نماینده دموکرات ایالت ماساچوست با انتقاد از اقدام جمهوری خواهان برای تبرئه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور از استیضاح، آن را سرپوش گذاشتن هماهنگ شده از سوی رئیس سنا دانست.

پریسلی، که از جمله نمایندگانی بود که سخنرانی سالانه ترامپ را بایکوت کرد، در توئیتر خود نوشت: امروز جمهوری خواهان سنا، دموکراسی ما را شکست دادند. مردم آمریکا به خوبی آگاهند که یک محاکمه عادلانه شاهد، سند و مدرک دارد و برای رسیدن به حقیقت در پی مدرک است.

در ادامه توئیت این نماینده دموکرات آمده است: اما آنچه در سنا دیده شد، چیزی غیر از یک محاکمه عادلانه بود، سرپوشی بود که از سوی میچ مک کانل به نمایندگی از اشغالگر کاخ سفید هماهنگ شد. اگر چه امروز روزی تیره و تار است، اما من ایمان خود را نسبت به تاب آوری این ملت از دست نداده ام.

مجلس سنای آمریکا بامداد امروز پنجشنبه، ۱۷ بهمن، رای‌گیری نهایی خود درباره پرونده استیضاح ترامپ را برگزار کرد و سناتور‌های آمریکایی در نهایت رای به تبرئه او دادند. از آنجایی که اکثریت سنا (۵۳ کرسی از ۱۰۰ کرسی) را جمهوری‌خواهان به عنوان هم‌حزبی‌های ترامپ در اختیار دارند این رای دور از انتظار نبود.

در پی افشای مکالمه جنجالی ترامپ و همتای اوکراینی او در روز ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آغاز تحقیقات درباره این رسوایی که به «اوکراین گیت» مشهور شده را اعلام کرد.

ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=310047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر