3

دیپلمات روس: کره شمالی در آینده نزدیک سلاح راهبردی جدید آزمایش می‌کند

  • کد خبر : 310491
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰

سفیر روسیه در پیونگ یانگ پیش بینی کرد کره شمالی در آینده نزدیک از یک سلاح راهبردی جدید رونمایی کند.

سفیر روسیه در پیونگ یانگ پیش بینی کرد کره شمالی در آینده نزدیک از یک سلاح راهبردی جدید رونمایی کند.

دیپلمات روس: کره شمالی در آینده نزدیک سلاح راهبردی جدید آزمایش می‌کند

به گزارش افق انلاین ، سفیر روسیه در کره شمالی پیش‌بینی کرد که پیونگ‌یانگ در آینده نزدیک یک سلاح راهبردی جدید را آزمایش کند.

به نوشته وبگاه «رادیوی بین‌المللی کره جنوبی»، «آلکساندر ماتسگورا» سفیر روسیه در کره شمالی روز جمعه در مصاحبه‌ با خبرگزاری «تاس» با اشاره به پایبندی رهبر کره شمالی به سخنانش گفت، رهبر کره شمالی همیشه به سخنان خود پایبند بوده است و اگر قول داده که از سلاح راهبردی جدید رونمایی کند، این بدان معنی است که به زودی این اتفاق می‌افتد.

ماسگورا در ادامه گفت، هنگامی که دیپلمات‌های کره شمالی با طرف روس دیدار می‌کنند‌، همیشه بیانیه نشست اعضای حزب حاکم کره شمالی در اواخر سال گذشته میلادی را یادآوری می‌کنند.

سفیر روسیه در کره شمالی افزود که زمان نمایش سلاح جدید به عوامل مختلفی بستگی از جمله میزان آماده‌سازی برای آزمایش و همچنین اوضاع بین‌المللی بستگی دارد.

یک مقام کره شمالی اخیرا گفت در صورت تداوم سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه کشورش، خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره هرگز میسر نمی‌شود.

کره شمالی آخرین بار در سال ۲۰۱۷ و قبل از شروع مذاکرات خلع سلاح با آمریکا یک موشک بین قاره‌ای بالستیک آزمایش کرده بود. با به بن‌بست رسیدن مذاکرات میان پیونگ‌انگ و واشنگتن بر سر خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره در ازای لغو تحریم‌های اقتصادی آمریکا، پیونگ یانگ اخیرا تهدید کرد که در صورت عدم پیشنهاد منصفانه از سوی آمریکا ممکن است فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی خود را دوباره آغاز کند.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در روزهای گذشته گفت که کره شمالی در حال تلاش برای ساخت موشک بالستیک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک اتمی است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=310491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر