2

کارت اعتباری اضطراری به چه کسانی تعلق می گیرد؟

  • کد خبر : 317266
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴

کارت اعتباری یک و دو میلیون تومانی به اقشاری که در جریان شیوع کرونا آسیب دیدند پرداخت می شود.

به گزارش افق انلاین ، اصغری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: کارت اعتباری اضطراری یک میلیون تومانی برای خانوار‌های یک نفره و دو میلیون تومانی برای ۲ نفر و بیشتر که در ایام شیوع ویروس کرونا بیکار بودند پرداخت می‌شود.او افزود: این تسهیلات شامل کارگران روز مزد، دست فروشها، رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی بوس و بین شهری و کارگران ساختمانی خواهد شد.

اصغری با بیان اینکه پالایش این مشاغل انجام شده است، ادامه داد: مبلغ تخصیصی هفته آینده به حساب یارانه‌ای افراد واریز می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران اقساط این تسهیلات اضطراری را ۲۷ ماهه اعلام کرد و گفت: اقساط پس از سه ماه تنفس در ۲۴ ماه از حساب یارانه‌ای افراد دریافت می‌شود.

او در خصوص وضعیت بیمه بیکاری کارگرانی که بر اثر شیوع کرونا از فعالیت بیکار شدند نیز گفت: بیمه این افراد نیز هفته آینده پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: کارگرانی که حق بیمه آنان از طریق کارفرمایان پرداخت می‌شد و از اسفند ۹۸ به دلیل شیوع کرونا بیکار شدند تا پایان اردیبهشت ۹۹ بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

اصغری افزود: افرادی که مشمول قوانین روابط کار میان کارگر و کارفرما باشند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند و مشاغلی مانند کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگانی که قوانین بیمه‌ای آن‌ها مشمول قوانین خاص است نمی‌توانند بیمه بیکاری دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=317266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر