4

سلیمانی: تمام پاداش جام جهانی ۲۰۱۸ هزینه شد/ ۵ ،۶ میلیون دلار از فیفا طلب داریم

  • کد خبر : 317737
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲

خزانه دار فدراسیون فوتبال گفت: تمام یا مبلغ بسیار زیادی از پاداش ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هزینه شد، اما همچنان مطالباتی از فیفا داریم.

علی سلیمانی خزانه دار فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه طبق اسناد منتشر شده در یکی از رسانه‌ها برخلاف ادعای مسئولان فدراسیون فوتبال مبنی بر مطالبات بین ۸ تا ۱۰ میلیون دلاری از فیفا تنها حدود ۲ میلیون و ۲۶۲ هزار دلار از این نهاد طلب دارد که البته ۲ میلیون و ۲۵۴ هزار دلار آن هم متعلق به باشگاه‌هایی است که در جام جهانی نماینده داشتند، بیان کرد: تاکنون از من نشنیده اید که بگویم ما به صورت دقیق ۸ یا ۱۰ میلیون دلار طلب داریم. گزارشی هم که منتشر شده درباره پاداش‌های مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ است که می‌توانم بگویم تمام یا مبلغ بسیار زیادی از آن برای مواردی مانند پرداخت حقوق کارلوس کی روش و دستیارانش، هزینه کمپ لوکوموتیو مسکو در جام جهانی، برخی بازی‌های دوستانه و مواردی مانند آن هزینه شده است و اکنون مبلغ بسیار کمی از آن پاداش را طلب داریم.

او افزود: باید بگویم فیفا به صورت معمول مبالغی را که به فدراسیون‌ها اختصاص داده و آن را به حساب ما واریز می‌کند، در صورت حساب‌های فی ما بین می‌آورد و به همین دلیل شاید رقمی که مدنظر ما است با آن رقمی که فیفا باید پرداخت کند مقداری متفاوت باشد.

خزانه دار فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ما برای پروژه‌های عمرانی و مسائل اجرایی مان مطالباتی از فیفا داریم که هر گاه آن‌ها را تخصیص بدهد به حساب مان می‌آورد. حساب‌هایی که بین ما و فیفا وجود دارد شفاف است و مسئولان فدراسیون هم تا جایی که من می‌دانم نگفته اند پاداش جام جهانی را دریافت نکرده ایم. یک نمونه از پولی که باید بگیریم یک میلیون دلاری است که فیفا باید برای زمین چمن مرکز ملی فوتبال به فدراسیون اختصاص بدهد که تاکنون چنین کاری نکرده است. ما مزایده مربوط به این زمین و مدارک مرتبط را برای فیفا ارسال کرده ایم و جز پروژه‌هایی بود که فیفا اعلام کرده بود از پروژه‌هایی است که در آن به ایران کمک مالی می‌کند. البته تا زمانیکه این مبلغ را به فدراسیون ندهد، در صورت حساب هایش نمی‌آورد.

او ادامه داد: سایر مطالبات مان هم به همین شکل است. حال فیفا این پول‌ها را خرد خرد پرداخت می‌کند و پس از یک سال شاید سقف پرداختی هایش به ۶ میلیون دلار برسد. من به صورت دقیق درباره مطالباتی که فیفا باید در آینده به فدراسیون بدهد اطلاعی ندارم، اما بی شک حدود ۵ ،۶ میلیون دلار دریافت می‌کنیم.

سلیمانی افزود: نکته مهم این است که فیفا هیچگاه پول نقد به فدراسیون نمی‌دهد. یعنی می‌گوید تا این اندازه پاداش می‌دهم و فلان قدر هزینه تان شده است. یعنی به صورت تهاتری عمل می‌کند.

او درباره اینکه با این حساب چرا ابراهیم شکوری برای دریافت مطالبات ایران به فیفا رفته و با مسئولان مالی این نهاد در سوئیس مذاکره کرد، اظهار داشت: به هر حال ما مطالباتی از فیفا داریم که شکوری به عنوان دبیرکل فدراسیون ساعت‌ها برای دریافت آن در فیفا جلسه برگزار می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=317737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر