2

اتحادیه اروپا درخصوص طرح الحاق اراضی فلسطین به رژیم صهیونیستی موضع می‌گیرد

  • کد خبر : 320915
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

 وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا عصر امروز (جمعه) و در سالروز اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی در نشستی در خصوص موضع‌گیری نسبت به تداوم سیاست‌های توسعه طلبانه این رژیم تصمیم‌گیری می‌کنند.

اتحادیه اروپا درخصوص طرح الحاق اراضی فلسطین به رژیم صهیونیستی موضع می‌گیرد

 وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا عصر امروز (جمعه) و در سالروز اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی در نشستی در خصوص موضع‌گیری نسبت به تداوم سیاست‌های توسعه طلبانه این رژیم تصمیم‌گیری می‌کنند.

به گزارش شبکه یورو نیوز، وزیران خارجه اتحادیه اروپا در این نشست چگونگی موضع‌گیری این نهاد بین‌المللی در صورت ادامه یافتن طرح الحاق اراضی کرانه باختری به رژیم صهیونیستی طی ماه‌های آینده را مشخص خواهند کرد.

طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی از جمله مهمترین محورهای کارزار انتخاباتی بنیامین نتانیاهو برای تصدی دوباره سمت نخست وزیری بود.

این طرح برغم مواجه شدن با انتقاد شدید از سوی بسیاری از رهبران جهان، حمایت دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهوری آمریکا و مهم‌ترین متحد نتانیاهو در غرب را به همراه داشته است.

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا همزمان با تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گذشته به منظور گفت‌وگو در این خصوص با بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس، شریک دولت ائتلافی اش به بیت المقدس سفر کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در این سفر ضمن تاکید بر لزوم پیشرفت در پرونده «معامله قرن» دست تل آویو را برای اجرای طرح الحاق بازگذاشت و تاکید کرد که دولت صهیونیستی در خصوص زمان و چگونگی آن تصمیم خواهد گرفت.

ایرنا/ دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی پیش‌تر بر سر اجرای طرح الحاق اراضی کرانه باختری به توافق رسیده و تاریخ آغاز اجرای آنرا اوایل ژوییه آینده اعلام کرده است.

بر این اساس و با توجه به نگرانی‌های موجود،‌ وزیران خارجه اتحادیه اروپا تصمیم گرفته‌اند تا در صورت پیشرفت اجرای این طرح، موضع خود را از پیش مشخص کنند.

اتحادیه اروپا پیش از این ضمن محکوم کردن سیاست‌های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌های یهودی نشین،‌ نسبت به اجرایی شدن طرح الحاق اراضی کرانه باختری رود اردن هشدار داده بود.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا با این وجود تاکنون در خلال گفت وگوهای غیر رسمی که از طریق ویدیوکفرانس انجام شده نسبت به چگونگی اتخاذ تصمیم و اقدامات جدی از جمله اعمال تحریم علیه تل آویو در صورت اجرایی کردن طرح الحاق با یکدیگر اختلافات اساسی داشته‌اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش‌تر اعلام کرده بود که اروپا حاکمیت رژیم صهیونیستی بر اراضی اشغالی کرانه باختری را به رسمیت نمی‌شناسد.

سازمان ملل متحد نیز تاکید کرده است که در صورت اجرایی شدن این طرح‌، کور سوی امید باقی مانده نسبت به صبح میان فلسطینی‌ها و رژیم یاد شده، خاموش خواهد شد.

رژیم صهیونیستی در روز ۱۴ ماه می ۱۹۴۸ (۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۲۷) اعلام موجودیت کرد و یک روز بعد از این رویداد ننگین (۱۵ می) به عنوان روز نکبت نامگذاری شد.

جنگ ۱۹۴۸ یا آن چه فلسطینی ها از آن به «یوم النکبه» (روز نکبت) یاد می کنند و اسرائیلی ها، تشکیل دولت موهوم خود، جنگی بود که در سرزمین فلسطین شکل گرفت و به تشکیل رژیم جعلی اسرائیل و رانده شدن فلسطینی ها از سرزمین مادری شان منجر شد.

آغاز این فاجعه در ماه می سال ۱۹۴۸ با اشغال بیش از سه چهارم منطقه تاریخی فلسطین، کشته شدن۵۳۱ فلسطینی و اخراج و آوارگی حدود ۸۵٪ از جمعیت فلسطین در کشورهای همسایه با آن و برخی از کشورهای خارجی طبق گزارش دفتر مرکزی آمار فلسطین، بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=320915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر