3

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تسریع در چهاربانده‌کردن محور مهاباد – ارومیه

  • کد خبر : 329383
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵

 “محمد اسلامی” وزیر راه و شهرسازی در دومین روز از سفر خود به آذربایجان‌غربی در بازدید از طرح‌های راه‌سازی در جنوب استان بر تسریع در چهاربانده‌کردن محور مهاباد – ارومیه تاکید کرد.

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تسریع در چهاربانده‌کردن محور مهاباد - ارومیه

 “محمد اسلامی” وزیر راه و شهرسازی در دومین روز از سفر خود به آذربایجان‌غربی در بازدید از طرح‌های راه‌سازی در جنوب استان بر تسریع در چهاربانده‌کردن محور مهاباد – ارومیه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی عصر روز پنجشنبه از طرح‌های راه‌سازی در شهرستان مهاباد از جمله بخشی از کریدور شمال – جنوب در محور مهاباد- ارومیه و تقاطع غیرهم سطح “دریاس- قم‌قلعه” بازدید و دستورات لازم را برای تسریع در چهاربانده کردن این محور صادر کرد.

رییس اداره راه و شهرسازی مهاباد در حاشیه این بازدید گفت: ۵۵.۵ کیلومتر از کریدور شمال به جنوب آذربایجان‌غربی در محدوده این شهرستان قرار دارد که هم اکنون ۱۸ کیلومتر آن در مسیر “دارلک” تا “محمدیار” و “ترشکان” به سمت میاندوآب تکمیل شده است.

کریمی با بیان اینکه ۱۲ کیلومتر این کریدور نیز که به کمربندی “دارلک” مشهور است به پیمان داده شده و تا سال آینده این محور نیز چهاربانده می‌شود اظهار داشت: محور “ترشکان” به “گوک‌تپه” نیز در قالب همین کریدور در دست احداث قرار دارد.

وی با اشاره به بازدید وزیر راه و شهرسازی از تقاطع غیرهم سطح “دریاس” – “قم‌قلعه” نیز گفت: طرح مطالعاتی این طرح نیز که یک کیلومتر مسافت دارد به پایان رسیده و برای تکمیل و بهره‌برداری از آن به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رییس اداره راه و شهرسازی مهاباد افزود: با توجه به حادثه‌خیز بودن این تقاطع، وزیر راه و شهرسازی بر تامین اعتبار این پروژه و برگزاری مناقصه آن تاکید کرد و از اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خواست اعتبار لازم را برای احداث آن تخصیص دهد.

وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به شهرستان مهاباد ضمن دیدار با مسوولان اجرایی این شهرستان از طرح تعریض محور مهاباد -ارومیه نیز بازدید کرد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر ٢ روزه به آذربایجان‌غربی چندین طرح عمرانی را افتتاح و کلنگ‌زنی کرده و افتتاح چند طرح عمرانی دیگر نیز در دستور کار سفر وی به آذربایجان‌غربی قرار دارد.

شروع عملیات احداث ۲۴ کیلومتر از محور خوی – قطور – رازی، ۱۳۶ کیلومتر از طرح ابرار راه‌های روستایی آذربایجان‌غربی، مجتمع آشوریان ارومیه، مجموعه فرهنگی ورزشی اداره کل راه و شهرسازی، ۵۸ کیلومتر جاده بزرگراهی و اصلی و سالن مسافری پایانه مرزی سرو از برنامه های روز چهارشنبه وزیر راه در آذربایجان‌غربی بود.

بازدید از پایانه مرزی تمرچین، بهره برداری از روکش آسفالت ۱۵۷ کیلومتری و افتتاح همزمان ادارات راه و شهرسازی سه شهرستان استان در پیرانشهر، کلنگ زنی محور نالاس در سردشت، بازدید از کمربندی و کریدور بزرگراهی غرب کشور در بوکان، افتتاح ۲ دستگاه تونل در شاهین دژ، بازدید از بیمارستان در حال احداث و محور تکاب ‌- شاهین‌دژ ، بازدید از کمربندی میاندوآب و بازدید از تقاطع محمدیار نقده از برنامه‌های روز دوم حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان‌غربی است.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=329383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر