3

مسی به دنبال جدایی و تجربه ای متفاوت؛ فوق ستاره آرژانتینی به سران بارسلونا اطلاع داده تست کرونا نمی دهد

  • کد خبر : 330275
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰:۵۷

مسی و وکلای او بحث جدیدی را پیش کشیده ­اند. آنها ادعا می­کنند که تاریخ بازی­های فصل ۲۰-۲۰۱۹ به علت همه­ گیری کرونا دچار تغییراتی شده و به همین دلیل مسی حق دارد طبق قرارداد در پایان فصل بازی­ها از تیم جدا شود. بازی ­های بارسلونا که قاعدتاً می­بایست در ماه می به پایان می­رسید، با خروج آنها از لیگ قهرمانان در ۱۴ آگوست در لیسبون به پایان رسید.

مسی به دنبال جدایی و تجربه ای متفاوت؛ فوق ستاره آرژانتینی به سران بارسلونا اطلاع داده تست کرونا نمی دهد
فوق ستاره آرژانتینی بلوگرانا دیگر تمایلی به حضور در این باشگاه ندارد.
به گزارش آریا، لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا دیگر هیچ تمایلی به ادامه کار خود در این باشگاه ندارد و این موضوع را به سران بارسلونا نیز اعلام کرده است. به نقل از جرارد رومرو، فردا (یکشنبه) بازیکنان بارسلونا باید در تست های PCR شرکت کنند تا ابتلای آن ها به ویروس کرونا بررسی شود. لیونل مسی به سران بارسلونا اعلام کرده که قصد انجام این آزمایشات را ندارد و خواهان ترک این تیم است. وکلای مسی هنوز هم باور دارند این این فوق ستاره آرژانتینی می تواند به صورت رایگان بارسلونا را ترک کند. از منچسترسیتی به عنوان مقصد بعدی مسی نام برده می شود.
قرارداد مسی با بارسلونا با پایان فصل آینده در ژوئن ۲۰۲۱ به پایان می­رسد و حق فسخ قرارداد او ۷۰۰ میلیون یورو است. البته در هنگام عقد قرارداد، کاپیتان بارسلونا و مسئولین باشگاه بندی را به قرارداد اضافه کرده ­اند که بر اساس آن مسی می­تواند در پایان فصل ۲۰-۲۰۱۹ به صورت یک جانبه قرارداد خود را به پایان برساند. پس او برای جداشدن از باشگاه بدون هزینه نقل و انتقال می بایست تا قبل از تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۲۰ اقدام می­کرد، اما این اتفاق روی نداد.
مسی و وکلای او بحث جدیدی را پیش کشیده ­اند. آنها ادعا می­کنند که تاریخ بازی­های فصل ۲۰-۲۰۱۹ به علت همه­ گیری کرونا دچار تغییراتی شده و به همین دلیل مسی حق دارد طبق قرارداد در پایان فصل بازی­ها از تیم جدا شود. بازی ­های بارسلونا که قاعدتاً می­بایست در ماه می به پایان می­رسید، با خروج آنها از لیگ قهرمانان در ۱۴ آگوست در لیسبون به پایان رسید.
عصر سه­ شنبه، ۲۵ آگوست، وکلای مسی از طریق بروفکس به باشگاه اعلام کردند که وی قصد دارد طبق بند فسخ قرارداد از تیم جدا شود. طی هفته گذشته، منچسترسیتی، اینترمیلان، پاریسن­ژرمن و منچستریونایتد تمایل خود را برای بکارگیری این مهاجم اعلام کرده ­اند که البته منچسترسیتی در میان آنها دست برتر را دارد. به این ترتیب بارسلونا که امسال طبق اعلام مؤسسه دیلویت ثروتمندترین باشگاه جهان بوده است، در تقابل با کسی قرار می­گیرد که به جرأت می­توان گفت بزرگترین بازیکن تاریخ فوتبال است. مشاجرات شدیدی بر سر قانونی بودن استفاده مسی از بند فسخ قرارداد وجود دارد. این تنش در حال شدت گرفتن است، چرا که اگر ثابت شود مسی برای خروج آزاد از تیم طبق بند قرارداد خود عمل نکرده، یک منازعه قانونی به وقوع پیوسته و مسی مجبور می­شود مبلغ ۷۰۰ میلیون یورو به بارسلونا بپردازد. در بدترین سناریو علاوه بر احتمال شکل گرفتن یک دادگاه ۷۰۰ میلیون یورویی، مجازات­ های فیفا نیز ممکن است محرومیت مسی از حضور در بازی­ها و محرومیت باشگاه جدید او از حضور در نقل و انتقالات را به مدت دو فصل در پی داشته باشد.
این پرونده سنگین ­ترین پرونده قانونی در تاریخ ورزش خواهد بود و سایت اتلتیک با دو تن از حقوق­دانان اسپانیایی گفتگو کرده تا حقیقت استدلال ­هایی که هر گروه برای موضع ­گیری خود بیان می­کند، روشن شود. نفر اول آگوستین آموروس مارتینز یکی از سرشناس­ ترین وکلای ورزشی است و در زمینه قانون کار اسپانیا فردی خبره محسوب می­شود. او تجربه کار بر روی چند پرونده در دادگاه حکمیت ورزش را دارد و عضو کانون وکلای رویز هیورتا و کرسپو است که به وسیله جووان ددیاس کرسپو  مدیریت می­شود، شخصی که پیشتر خانواده مسی در مواجهه با مسائل خاص از مشاوره او استفاده کرده ­اند. نفر دوم فرانسیسکو دومینگز مسئول واحد حقوقی ورزش در کانون وکلای دی تی آر در بارسلونا است. این دو وکیل نظر خود را بر روی سناریوهای احتمالی بیان کردند.
برای بررسی پرونده از ابتدای ماجرا، بهتر است اول به توضیح بروفکس بپردازیم. بروفکس در حقیقت با دوران منسوخ گذشته که شرکت ­ها و باشگاه ­های فوتبال از طریق ماشین ­های فاکس با هم ارتباط برقرار می­کردند، ارتباطی ندارد. آموروس در این زمینه اینگونه توضیح می دهد: ”بروفکس در حقیقت یک نامه رسمی است که دریافت آن باید از طرف گیرنده تأیید شود. محتوای نامه تأیید شده است، یعنی نشان می­دهد که فرستنده تأییدیه دریافت نامه توسط گیرنده را در اختیار دارد. می­توان گفت که بروفکس چیزی مشابه نامه سفارشی در انگلستان است.“ به طور خلاصه می­توان گفت بروفکس به این معناست که وکلای قانونی مسی از دریافت محتوای نامه توسط باشگاه اطمینان دارند و باشگاه می­تواند طبق مفاد نامه عمل کند.
برخی گزارشها حتی حاکی از این است که سیتی ممکن است برای راضی کردن بارسلونا در معامله با باشگاه کاتالان برخی ستاره‌های خود مثل برناردو سیلوا و ژسوس را به کاتالانها پیشنهاد دهد. البته این خبر توسط سیتی تکذیب شد. ولی شکی نیست که ستاره‌های فعلی سیتی جایگاه خود را تا حدودی در خطر خواهند دید.
در دنیای امروز معدود باشگاه‌هایی می‌توانند از پس پرداخت دستمزد لئو مسی برآیند. البته سیتی بدون شک یکی از این باشگاه‌ها است. دستمزد خام مسی ۱۰۰ میلیون یورو برآورد شده ولی پاداشهایی مثل پاداش ۷۰ میلیون دلاری امضای قرارداد و دیگر پاداشها برای اقامت در شهر و فتح جامهای قهرمانی و دیگر افتخارات رقم واقعی دستمزد او را بسیار بیشتر از این خواهد کرد.
ژابی آلونسو، ملی پوش سابق اسپانیا و باشگاه های لیورپول، رئال مادرید و بایرن مونیخ معتقد است که لیونل مسی برای بازیابی عشقش به فوتبال قصد جدایی از بارسلونا را دارد. به نقل از گـل، آلونسو در مصاحبه با Suddeutsche Zeitung گفت:
من تصور می کنم که مسی یک حس را دنبال می کند. او به این نتیجه رسیده است که در این لحظه نیاز به تجربه متفاوتی دارد، چیز جدیدی که احساس عشق خالص به فوتبال را به او برگرداند. لحظه ای که مسی پیراهن تیم دیگری را بر تن کند، همه چیز تمام خواهد شد. غیر قابل تصور به قابل تصور تبدیل می شود.
شکست ۸-۲ بارسلونا مقابل بایرن مونیخ
این از آن دسته مواردی است که نمی توانیم آن را درک کنیم و من فقط به تفاوت بین تیم ها در اسکوربورد ورزشگاه اشاره نمی کنم، بلکه بایرن به طور کلی برتری خود را به رخ کشید.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=330275

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر