2
رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبرداد؛

شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی فرصتی مناسبی را برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه ایجاد کرده است

  • کد خبر : 336673
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی با عنوان «حال خوش خواندن» به مناسبت هفته کتاب در قزوین خبر داد.

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی بمناسبت هفته کتاب در قزوین

به گزارش افق انلاین ، محمد درافشانی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: بسیاری از جشنواره‌ها و برنامه‌های تدارک دیده شده توسط شهرداری قزوین برای امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد؛ اما برای تشویق مردم به پویش «در خانه بمانیم» از ابتدای سال جاری برنامه های متعدد فراوانی اکثرا به صورت مجازی برگزار شد که خوشبختانه مورد استقبال شهروندان قزوینی قرار گرفت.
درافشانی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت مطالعه،برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی به صورت مجازی و برخی نیز به صورت خیابانی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
درافشانی از اجرای پویش ۲۴۲۰ با عنوان قرار مطالعه درسطح شهر قزوین خبر داد و افزود: هدف این پویش آن است که مردم در طول ۲۴ساعت شبانه روز حدود ۲۰دقیقه مطالعه کنند.
او با بیان این مطلب که این پویش تا پایان سال جاری ادامه دارد، گفت: شهروندان می توانند در صورت تمایل خلاصه کتابی را که مطالعه کرده اند را به شماره پیام رسان (واتساپ)۰۹۱۰۰۴۹۲۱۴۹ ارسال کنند،به قید قرعه به نفرات برگزیده جوایزی اهدا می شود.
این مقام مسئول اهدای بالغ بر هزار جلد کتاب به شهروندان در مناطق مختلف شهر قزوین و اهدای کتاب به  مدیران شهری را از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه در دستور کار شهرداری قزوین قرار گرفته است.
او از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی را اهدای کتاب به کادر درمانی و بیماران کرونایی (غیر از بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه که شرایط جسمانی خوبی ندارند) بستری در بیمارستان ولایت با هماهنگی مدیریت بیمارستان ذکر کرد و افزود:این اقدام در راستای روحیه‌دهی به آنان و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه انجام می شود.
درافشانی در ادامه بیان کرد: همچنین در راستای تجلیل از خدمات فرهنگی کتابداران کتابخانه های سازمان فرهنگی،اجتماعی  و ورزشی شهرداری قزوین از ۱۰کتابدار کتابخانه های تحت پوشش سازمان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تقدیر  می شود.
درافشانی در پایان گفت: شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی فرصتی مناسبی را برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه ایجاد کرده است، امیدواریم با پیش‌بینی برنامه‌های مختلف بتوانیم همزمان با هفته کتاب؛ فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در سطح شهر قزوین توسعه دهیم.
بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=336673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر