8

چاووش اوغلو: نشست سه جانبه ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه به زودی برگزار می شود/ ظریف: منتظر حضور اردوغان در تهران هستیم

  • کد خبر : 341534
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

وزیر خارجه ترکیه از نشست سه جانبه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان خبر داد.

چاووش اوغلو: نشست سه جانبه ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه به زودی برگزار می شود/ ظریف: منتظر حضور اردوغان در تهران هستیم

به گزارش افق انلاین ، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که امروز در استانبول برگزار شد، گفت: ترکیه، ایران و جمهوری آذربایجان و همچنین ایران، ترکیه و روسیه نشستی در سطح بالا خواهند داشت.

وی افزود: با حمایت اردوغان، علی اف و پوتین مکانیسم همکاری در قفقاز جنوبی را پیش می بریم. آتش بس در این منطقه باید پایدار باشد. ظریف نیز پیش از این به گرجستان، ارمنستان، روسیه و ‌آذربایجان رفت که در آن این پلتفرم ۳+۳ را دنبال کرده است.

وزیر خارجه ترکیه گفت: صلح و ثبات در منطقه قفقاز به نفع همه بخصوص ارمنستان است و از ارمنستان انتظار داریم که گامهای سازنده ای در این خصوص بردارد. توافق هسته ای بین ایران، اتحادیه اروپا و آمریکا را حمایت می کنیم. اما متاسفانه ترامپ از این قرار داد خارج شد و امیدواریم که بایدن به این توافق بازگردد و همکاری بین کشورها دوباره شکل بگیرد. امروز به برادرم ظریف یکبار دیگر تاکید کردم که آماده هرگونه حمایت از ایران هستیم.

چاووش اوغلو گفت: امروز بعد از نماز جمعه، اردوغان پذیرای ما و برادرم ظریف خواهد بود.

ظریف نیز در این نشست گفت: خوشحالم که طی چند ماه گذشته برای دومین بار با برادرم چاووش اوغلو دیدار می کنم. برای ما روابط با ترکیه بسیار با اهمیت و دارای منافع مشترک برای مردم ۲ کشور و منطقه است. ایران و ترکیه در روزهای سخت در کنار هم بوده اند و ما قدر این رفاقت در روزهای سخت را به خوبی میدانیم. امیدواریم که روزهای بهتری در مقابل مردم دو کشور و منطقه باشد با رفتن دولت تروریستی آمریکا.

وی افزود: امروز درباره همکاری های دو جانبه صحبت کردیم. متاسفانه به دلیل ویروس کرونا و تحریمهای آمریکا همکاری ها کاهش یافته اما با توجه به اراده رهبران دو کشور این روابط قطعاً بیشتر خواهد شد. همکاری های ترانزیتی، تجاری و انرژی از جمله گفتگوهای خوب ما بود. حضور شرکتهای ترکیه در ایران بسیار مهم است و امیدواریم آنها بدون مشکل بتوانند در ایران فعالیت داشته باشند. ما منتظر اردوغان در ایران هستیم و بزودی تاریخ را قطعی خواهیم کرد هم برای نشست همکاری های راهبردی و هم نشست سران آستانه.

وزیر خارجه ترکیه گفت: همکاری ما باعث شده که آلام مردم سوریه کاهش یابد. ترکیه، ایران و روسیه تلاشهای خود در چارچوب تدوین قانون اساسی سوریه را نیز دنبال می کنند. در آینده نزدیک اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان را خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=341534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر