1

زنان و دختران فراری ؛ اولین قربانیان جنسی

  • کد خبر : 35572
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰

بیشتر افرادی که کانون خانواده را رها کرده و فرار می‌کنند، قربانی جنسی می‌شوند.


image

افق نیوز:فرمانده پلیس آگاهی استان کرمان گفت: با توجه به پرونده‌های فرار مشخص می‌شود که علت فرارها الگوی کپی‌برداری شده از سریال‌های آمریکایی شبکه‌های فارسی زبان است.

هوشنگ پوررضاقلی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بزه‌های اجتماعی اظهار داشت: دختر ۲۳ ساله‌ای که در تالارهای عروسی، خوابگاه‌های دانشجویی دختران و بخش‌های بیمارستان در ماهرانه‌ترین شکل ممکن اقدام به سرقت می‌کرد، توسط ماموران آگاهی دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه این سارق بدون سابقه و مبتلا به اعتیاد است، ابراز داشت: وی به ۱۶ فقره سرقت کیف، لپ‌تاپ، تلفن همراه و کارت‌های بانکی اعتراف کرد که تمام این اموال کشف و به صاحبان تحویل داده شد.

فرار همچنان برقرار است

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی فرار دختران و زنان جوان از خانه اذعان داشت: بیشتر افرادی که کانون خانواده را رها کرده و فرار می‌کنند، قربانی جنسی می‌شوند.

وی به خانواده‌ها هشدار داد کاری نکنید که فرزندان هر محیط ناامنی را به خانه خود ترجیح دهند.

فرار از خانه با الگوبرداری از سریال‌های شبکه‌های فارسی زبان

پوررضاقلی با اشاره به توسعه ارتباطت غیر قابل کنترل توسط خانواده‌ها تصریح کرد: شبکه‌های فارسی زبان برای نفی شریعت در روابط خانوادگی و اجتماعی ایران ماموریت دارند.

وی با بیان اینکه این اتفاق نگران‌کننده در حال پیشرفت است، اذعان داشت: با توجه به پرونده‌های فرار مشخص می‌شود که علت فرارها الگوی کپی‌برداری شده از سریال‌های آمریکایی شبکه‌های فارسی زبان است.

این مسئول عنوان کرد: شبکه‌های فارسی زبان دین‌زدایی از رفتار اجتماعی و خانوادگی، برداشتن خط‌کشی‌های شرعی در جامعه مسلمان، تصرف بدون مانع طرف جنسی دلخواه را به زن و مرد القا می‌کنند.

پوررضاقلی بیان داشت: این شبکه‌ها تمام بایدها و نبایدهای شرعی را به عنوان قرارداد اجتماعی خودساخته بشر معرفی می‌کنند و در این زمینه خیلی هم خوب پیش رفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه نمونه سیاست رسانه‌ای مانند فارسی وان به شدت در حال تکثیر است، گفت: بعضی از شبکه‌های فارسی با الگوی فارسی‌وان تغییر کاربری می‌دهند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه برنامه‌های این شبکه‌های فارسی زبان تاثیراتی را در رفتار خانواده‌های ایرانی بر جای گذاشته است، تصریح کرد: در بسیاری از پرونده‌ها فرد این نکته را بیان کرده که تلویزیون آنها بر روی این شبکه‌ها تنظیم شده است.

پوررضاقلی اذعان داشت: تاکنون یک مورد فرد فراری از منزل ندیده‌ام که پس از فرار پشیمان نشده باشد.

وی در ارتباط با بعضی از علت‌های احتمالی تن‌فروشی بیان داشت: ترکیبی از نیازهای غیرمتعارف ممکن است زمینه این کار را فراهم کند که زیاده‌خواهی، تنوع‌طلبی و ولنگاری از جمله این نیازها است.

پوررضاقلی سهولت در برقراری ارتباط و خواسته طرف مقابل را یکی دیگر از نگرانی‌های اجتماعی در ایران دانست و بیان داشت: افراد در این ارتباط‌ها قربانی غفلت‌های خود می‌شوند.

وی روابط پنهان فرازناشویی را از علت‌های اصلی فرار زنان جوان از خانه ذکر کرد.

زنان قربانی اصلی فرار از خانه

پوررضاقلی افزود: حدود ۷۰ درصد از علت فرار زنان ماهیت عاطفی دارد، اما پس از فرار این بعد عاطفی به سوء‌استفاده جنسی تغییر می‌کند.

وی بیان داشت: زن متاثر از فاکتورهای عاطفی جدایی از خانواده را در دستور کار قرار می‌دهد و به فرد دیگری جذب می‌شود و طرف مقابل با دسته گلی از عاطفه به پیشواز وی می‌آید.

این مسئول تصریح کرد: مسائل عاطفی در نخستین مراحل به سوء‌استفاده جنسی از سوی طرف مقابل منجر می‌شود.

پوررضاقلی همچنین ۷۰ درصد علت فرار پسران از خانه را بر مبنای مسائل جنسی و ۳۰ درصد آن را به علت مسائل عاطفی ذکر کرد.

وی اذعان داشت: شاهد تفاوت ماهوی در رفتار زن و مرد در بحث فرار از خانه هستیم که رفتار زن با ماهیت پررنگ عاطفی و رفتار مرد با ماهیت پررنگ جنسی زمانی که در سطح اجتماع تلاقی می‌کند، هر کدام به دنبال تامین نداشته‌های خود هستند و در این میان زنان، قربانی می‌شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر