3

سند تحول بنیادین پس از هفت سال کار مطالعاتی امسال اجرا می شود

  • کد خبر : 35656
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲

در یک سال گذشته ۲۴ هزار مدرسه در کشور به مدارس هوشمند تبدیل شده است و تا سه سال آینده تمامی مدارس کشور هوشمند خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام آموزش و پرورش ایران با نگاهی جدید در حال گذار به سمت تحول بنیادین است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ‘حمیدرضا حاجی بابایی’ در نشستی با ‘عمر دینچر’ وزیر آموزش ملی ترکیه افزود: سند تحول بنیادین پس از هفت سال کار مطالعاتی امسال اجرا می شود و در این راستا در برخی از زمینه های آموزشی و فرهنگی، شاهد تغییرات ۱۰۰ درصدی خواهیم بود.

حاجی بابایی خاطر نشان کرد اساس مدرسه سازی در ایران تغییر کرده است به گونه ای که مدارس تازه احداث شده باید مجهز به سالن ورزشی باشند و در هر منطقه آموزش و پرورش نیز باید یک استخر شنا وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه نگاه آموزش و پرورش در تمامی زمینه ها در حال تغییر است، تصریح کرد: در گذشته بیش از نیمی از مدارس کشور در دو نوبت صبح و عصر فعالیت داشتند که با ایجاد فضاهای آموزشی هم اکنون بیش از ۹۰ درصد مدارس در نوبت صبح فعالیت می کنند.

وزیر آموزش و پرورش به ساخت سه تا پنج هزار مدرسه در سال و بهره برداری از سه هزار مدرسه در کشور در دو ماه آینده اشاره کرد و افزود: در یک سال گذشته ۲۴ هزار مدرسه در کشور به مدارس هوشمند تبدیل شده است و تا سه سال آینده تمامی مدارس کشور هوشمند خواهند شد.

حاجی بابایی گفت: هر سال کتاب های درسی دو پایه تحصیلی تغییر می کند و با توجه به جایگاه وی‍ژه مهارت آموزی در دانش آموزان، سالانه ۴۰ درصد مدارس دوره متوسطه به هنرستان های فنی و حرفه ای تبدیل خواهد شد.

** افق های همکاری آموزشی کشورهای ایران و ترکیه بسیار گسترده است

وی، نزدیکی فرهنگی و آموزشی دو کشور ایران و ترکیه را زمینه ساز همکاری های بیشتر دانست و افزود: برای توسعه این روابط اقدامات اساسی صورت گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش درباره همکاری های مناسب آموزشی و فرهنگی بین دو کشور اظهار داشت: در سفری که به کشور ترکیه داشتیم، تفاهم نامه ای در راستای توسعه روابط آموزشی، علمی و همکاری های دو جانبه بین دو کشور منعقد شده است.

حاجی بابایی ادامه داد: قرار شد در دور برگشت سفر مسوولان آموزش ملی ترکیه به ایران، زمینه های اجرایی این تفاهم نامه فراهم شود.

وی بیان داشت: همکاری های ایران و ترکیه در این تفاهم نامه حول ۱۷ موضوع آموزشی، فناوری، مدرسه داری، فنی و حرفه ای و علمی تعیین و به تصویب رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین بر تشکیل کمیته ای برای تسریع در اجرای مفاد تفاهم نامه آموزشی و پرورشی بین دو کشور دوست و همسایه تاکید کرد و افزود: اجرایی شدن این تفاهم نامه موجب توسعه روابط آموزشی بین ایران و ترکیه خواهد شد.

** توسعه روابط آموزشی دو کشور ایران و ترکیه

در ادامه این نشست ‘عمر دینچر’ وزیر آموزش ملی ترکیه خواستار توسعه روابط آموزشی میان دو کشور ایران و ترکیه شد.

وی در مورد ظرفیت های علمی و آموزشی ایران گفت: شباهت های آموزشی، فرهنگی و علمی بسیاری در سیستم های آموزشی ایران و ترکیه وجود دارد و همکاری های دو جانبه در توسعه این زمینه ها بسیار موثر و مفید است.

این مقام مسوول کشور ترکیه با بیان اینکه سیستم آموزشی کشور ترکیه مانند ایران در حال تغییر است، افزود: پیش از این مدارس ترکیه دو وجهی بودند و آموزش های دینی از آموزش های غیردینی تفکیک شده بود اما با تغییر این سیستم هم اینک این روش های آموزشی با یکدیگر تلفیق شده اند.

دینچر اجرای طرح هوشمندسازی مدارس کشور ترکیه را یکی از طرح های وزارت آموزش ملی ترکیه عنوان کرد و افزود: کشور ترکیه با اجرای طرح آموزشی فاتح، مدارس را به سمت هوشمندسازی هدایت می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر