2

عمران خان: غربی‌ها باید طالبان را به رسمیت بشناسند

  • کد خبر : 359889
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

نخست وزیر پاکستان با اظهار اینکه طالبان اکنون کنترل افغانستان را در دست دارد، تصریح کرد که آمریکا، اروپا و دیگر کشورها دیر یا زود باید آن‌ها را به رسمیت بشناسد.

عمران خان: غربی‌ها باید طالبان را به رسمیت بشناسند

به گزارش افق نیوز ، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان با اظهار اینکه به رسمیت شناختن یکجانبه طالبان توسط پاکستان هیچ تاثیری نخواهد داشت، افزود که آمریکا، اروپا، چین و روسیه باید به رسمیت شناختن طالبان را در اولویت خود قرار دهند.

نخست وزیر پاکستان به «تی‌آرتی» خاطرنشان کرد که طالبان اکنون بر افغانستان حکمرانی می‌کند و آمریکا «دیر یا زود» باید دولت طالبان را به رسمیت بشناسد.

وی در پاسخ به اینکه آیا دولت او طرفدار طالبان است نیز گفت که مخالف راه‌حل نظامی است و تنها راه برای حل مسئله افغانستان استفاده از طریق مسالمت‌آمیز است.

عمران خان با تاکید بر ضرورت اجماع منطقه‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان اظهارداشت: اگر همه کشورهای همسایه یکجا شوند و برای به رسمیت شناختن طالبان یک رویکرد مشترک را اتخاذ کنند، فکر می‌کنم تاثیر بیشتری در مقایسه با به رسمیت شناختن یکجانبه طالبان توسط پاکستان خواهد داشت.

پیش از این نیز، «فواد چوهدری» وزیر اطلاعات پاکستان گفته بود که کشورش خواستار به‌رسمیت شناخته شدن یکجانبه طالبان به عنوان دولت جدید افغانستان نیست.

وی اظهار داشت که هرگونه تصمیم در این باره باید تصمیمی منطقه‌ای باشد و پس از مشورت با قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی اتخاذ گردد.

چوهدری در یک نشست خبری تاکید کرده بود که پاکستان به عنوان عضو مسئولیت‌پذیری از جامعه بین‌المللی خواستار تصمیمات یکجانبه در این باره نیست و پیرامون این مسئله با دوستان منطقه‌ای و بین‌المللی در تماس می‌باشد.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=359889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر