2

طرح مسکن مهر باید آزاد شود

  • کد خبر : 36278
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۱ - ۹:۳۳

با آزاد سازی مسکن مهر نقدینگی جامعه و پول‌های سرگردان جمع می شود و منابع بانکها افزایش پیدا می کند

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارکنان دولت معتقد است: طرح مسکن مهر باید آزاد شود و همه متقاضیان بدون شرط نداشتن زمین و مسکن در آن مشارکت کنند.

علی خواجوی ـ در گفت وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، اظهار کرد: مسکن مهر با هدف خانه‌دار شدن افراد فاقد مسکن طراحی شد و به اجرا درآمد ولی این طرح باعث شد تا فردی که چند سال قبل خانه کوچکی خریداری کرده یا زمینی در یک نقطه بیابانی گرفته ولی قدرت ساخت آن را نداشته دیگر مسکن مهر به او تعلق نگیرد.

وی با بیان اینکه اگر مسکن مهر برای همه اقشار جامعه آزاد شود، کشور از بحران مسکن خارج می شود، از وزارت مسکن و شهرسازی خواست تا طرح مذکور را آزاد کند تا افراد بیشتری در طرح ثبت نام و مشارکت کنند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های مسکن کارکنان دولت(اسکاد) در ادامه در خصوص مزایای آزادسازی طرح مسکن مهر اینطور توضیح داد: با آزاد سازی مسکن مهر نقدینگی جامعه و پول‌های سرگردان جمع می شود و منابع بانکها افزایش پیدا می کند؛ مضاف بر اینکه خانواده‌ها امکان ثبت نام برای فرزندان خود را پیدا می کنند در نتیجه جوانان در آینده با مشکل ازدواج و تامین مسکن مواجه نخواهند شد و با این سرمایه‌گذاری سر پناهی دارند.

خواجوی افزود: مزیت دیگر این است که با آزادسازی مسکن مهر کسب و کار در کشور رونق می گیرد و نیروی کار به خدمت گرفته می شود در نتیجه بیکاری کاهش می یابد.

وی در عین حال در پاسخ به این پرسش که آیا آزادسازی طرح مسکن مهر و حذف فرم (ج) از شرایط آن، اجحاف به افراد محروم و فاقد مسکن نیست؟ گفت: هیچ اشکالی ندارد کسی دو یا سه واحد مسکونی داشته باشد، مهم این است که عرضه بیشتر شود وقتی عرضه بیشتر شد تقاضا پایین می آید و به همان نسبت اجاره‌ها هم کاهش پیدا می کند در نتیجه قیمت مسکن هم پایین می آید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر