2

نفت دوباره صد دلاری شد

  • کد خبر : 36475
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰

قیمت‌های نفت به دنبال افزایش انتظارات نسبت به اجرای سیاست‌های تسهیل پولی از سوی بانک‌های مرکزی و مطرح شدن احتمال بسته شدن تنگه هرمز تقویت شدند.

افق:(ofoghnews)قیمت نفت برنت روز چهارشنبه با افزایش امید نسبت به اجرای سیاست‌های تسهیل پولی همزمان با تنش‌ها نسبت به برنامه هسته‌ای ایران و افزایش نگرانی‌ها نسبت به اختلال در تامین، کاهش یافت اما همچنان بالای صد دلار در هر بشکه باقی ماند.

بهای نفت برنت پس از اینکه بیش از سه درصد در معاملات روز سه شنبه افزایش یافت و برای نخستین بار در سه هفته گذشته به بالای صد دلار رسید، در معاملات روز چهارشنبه ۳۵ سنت کاهش یافت و ۱۰۰٫۳۳ دلار در هر بشکه معامله شد.

نفت خام آمریکا نیز که روز گذشته به بالاترین قیمت در بیش از یک ماه گذشته رسیده بود، ۵۹ سنت کاهش یافت و به ۸۷٫۰۷ دلار رسید.

قیمت‌های نفت به دنبال افزایش انتظارات نسبت به اجرای سیاست‌های تسهیل پولی از سوی بانک‌های مرکزی و مطرح شدن احتمال بسته شدن تنگه هرمز تقویت شدند.

همچنین اعتصاب نفتی در نروژ که دهمین روز را پشت سر گذاشته و موجب کاهش تولید روزانه ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار بشکه نفت و ۱۱٫۹ میلیون متر مربع گاز طبیعی شده است، بازارهای نفت را تقویت کرد.

افزایش تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران، در اوایل ماه مارس قیمت نفت آمریکا را به بالای ۱۱۰ دلار در هر بشکه و نفت برنت را به بالای ۱۲۵ دلار رسانده بود اما نفت از اول ماه مه تا ۲۸ ژوئن با تصمیم ایران برای مذاکره، وخیم شدن بحران مالی اروپا و کاهش رشد اقتصادی چین و آمریکا، ۲۵ درصد کاهش یافته بود.

اما در روزهای گذشته و با توجه به اعمال برخی تحریم‌ها از سوی اتحادیه اروپا بار دیگر بهای نفت رو به فزونی گذاشته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36475

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر