5

رسوایی “نشست بروکسل” صدای اپوزیسیون را هم درآورد

  • کد خبر : 36783
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۳

اکنون یک پرسش بزرگ را در برابر آقای خاتمی و سران اصلاحات قرار می دهد و آن این که آیا آنان این مواضع منجمله تشویق قدرت های خارجی برای حمله به کشور راتایید می کنند یا خیر؟

افق:(ofoghnews.ir) اخیرا کنفرانسی در بروکسل توسط دستی که پنهان بود تشکیل شد و از سلطنت طلب ها تا سبزهای گریخته از کشور تا چپ های کمونیست و تجزیه طلبان گرد هم آمدند.
به گزارش سرویس اخبار ویژه آریا دراولین روز نشست مشخص شد که سرویس های اطلاعاتی خارجی که سرویس های آمریکا و انگلیس محوریت دارند؛مدیریت این جمع را برعهده گرفته اند.این وابستگی شفاف به قدرت های خارجی تا آن حد منزجر کننده بود که حتی بعضی از جریانات اپوزیسیون هم اعتراض کردند.
درمتن گزارش سایت اخبار روز متعلق به اپوزیسیون در این مورد آمده است:
اولین روز کنفرانسی که با نام «کنفرانس بروکسل» مشهور شده است، کار خود را پایان داده و گزارش رسمی آن در سایتی که به همین منظور راه اندازی شده، منتشر شده است.
مطابق این گزارش رسمی در روز اول این کنفرانس سه میهمان خارجی در پنل مربوط به مساله ی هسته ای ایران سخنرانی کرده اند. اسامی این افراد در میان شرکت کنندگان کنفرانس اعلام نشده است و گزارش های رسمی کنفرانس دلایل دعوت آن ها و ارتباطشان با این کنفرانس و مساله ی «پشیبرد اتحاد برای دموکراسی» که کنفرانس تحت آن برگزار می شود، را توضیح نداده است. مسئولیت های قبلی و فعلی برخی از این افراد نیز اعلام نشده است. حضور این میهمانان خارجی بدگمانی هایی را که پیش از این از سوی منتقدین به این حرکت ابراز شده، تشدید کرده است. این بدگمانی ها به «ایجاد آلترناتیو»ی فراتر از خواست و اراده ی اپوزیسیون ایران مربوط می شود. در سخنرانی های میهمانان خارجی، سیاست ها و مواضع دولت های خارجی تکرار شده است. بنابر گزارش رسمی کنفرانس، یکی از سخنرانان بنام اتو لانگی که هیچ توضیحی در مورد او و مسئولیتش داده نشده، در سخنرانی خود به طور صریح از لزوم تحریم ها علیه ایران حمایت کرده و در پایان نیز تصریح کرده است: گزینه ی نظامی همچنان در روی میز است:
«یکی از نکات مثبت تحریم‌ها این بوده که به خیلی از دوستان اروپایی بفهمانیم که اگر از این راه نرویم، احتمال حمله نظامی زیاد می‌شود. ما با ایران به گفتگو و در عین حال تحریم ادامه می‌دهیم و ابزار نظامی نیز همچنان بر روی میز قرار دارد» توضیحی از سوی کنفرانس در مورد این «ما» که قرار است به تحریم ها ادامه دهد و گزینه ی نظامی را در دستور داشته باشد و در کنفرانس «پیشبرد اتحاد برای دموکراسی» سخنرانی می کند، داده نشده است. همچنین مطابق گزارش رسمی کنفرانس، هیچ اعتراضی نیز به تهدید ضمنی به جنگ از سوی این سخنران، از سوی سایر شرکت کنندگان در کنفرانس بروکسل صورت نگرفته است.
***
هرچند فردی بنام فریدون احمدی  سعی کرده پاسخی به پرسش های مطرح شده بدهد ولی در جوابیه سایت مذکور معلوم است که ابهامات همچنان پابرجاست و سکوت حاضران در مورد تهدید نظامی ایران نشان دهنده خصلت ضد ملی یا حداقل عدم اعتنا به سرنوشت مردم از سوی حاضران است تا حدی که صدای بخشی دیگر از اپوزیسیون هم از این خود فروختگی درآمده است.
نکته آریا- حضور تعدادی از چهره های آشنای مطبوعاتی و سیاسی اصلاح طلب دوره آقای خاتمی و نیز گردانندگان ستاد بعضی ازکاندیداهای انتخابات ۸۸ معروف به جریان سبزدر این نشست که در آن اوج وابستگی به قدرت های خارجی نشان داده شده است؛اکنون یک پرسش بزرگ را در برابر آقای خاتمی و سران اصلاحات قرار می دهد و آن این که آیا آنان این مواضع منجمله تشویق قدرت های خارجی برای حمله به کشور راتایید می کنند یا خیر؟اگر پاسخ منفی است چرا به صراحت این اقدام محکوم نمی شود.آری به عنوان یک رسانه ای که دغدغه های ملی را پی می گیرد؛ آماده درج پاسخ روشن و صریح چهره های اصلاح طلب در این مورد است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر