4

مگر دستور رهبری را نشنیده​اید؟ چرا دو می​گویید؟

  • کد خبر : 3711
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۳

احمد توکلی که مخالف اصلاح دوباره قانون انتخابات با استفساری به نفع نمایندگان مجلس بود، خواستار مسکوت ماندن این طرح شد و پیشنهاد کرد که شرط تحصیلی نامزدهای انتخابات مجلس به همان سطح قبلی یعنی لیسانس بازگردد. خبرآنلاین،اما جمعی از نمایندگان که موافق موضع وی نبودند فریاد دو-دو سردادند که باهنر به عنوان رئیس جلسه […]

احمد توکلی که مخالف اصلاح دوباره قانون انتخابات با استفساری به نفع نمایندگان مجلس بود، خواستار مسکوت ماندن این طرح شد و پیشنهاد کرد که شرط تحصیلی نامزدهای انتخابات مجلس به همان سطح قبلی یعنی لیسانس بازگردد.

خبرآنلاین،اما جمعی از نمایندگان که موافق موضع وی نبودند فریاد دو-دو سردادند که باهنر به عنوان رئیس جلسه خطاب به آنها گفت: صحبت موافقان ومخالفان را بشنوید و در رایتان نظرتان را بگویید.

به این ترتیب توکلی سخنانش را آغاز کرد و با بیان اینکه «من حرفم را می​زنم،خودتان می دانید و عقلتان و خدایتان»، افزود: تصمیم فروردین ماه مجلس اشتباه بود و باید شجاعانه بپذیریم که اشتباه کردیم. این استفساریه چون مغایر قانون است، قطعا از سوی شورای نگهبان رد می​شود.

به گفته وی با این استفساریه، ظلم وضعی دارد و مشارکت را پایین می​آورد. چرا که کسانی که وزیر یا معاون وزیر بوده​اند، به دلیل آنکه تحصیلات لیسانس یا کمتر از لیسانس دارند، نمی​توانند نامزد شوند ولی نمایندگان لیسانسه می​توانند نامزد انتخابات شوند.

توکلی ادامه داد: در عوض طرح دوفوریتی داریم که برگردیم به انتخابات قبلی و بار دیگر سطح تحصیلات را به لیسانس برگردانیم تا میزان مشارکت هم افزوده شود.

وی افزود: خواهش می کنم برای آبروی مجلس و خودتان و برای رضایت خدایتان، این استفساریه را از دستور کار خارج کرده و به این طرح جدید رای دهید.

سخنان وی با فریادهای دو-دو برخی نمایندگان به نشانه مخالفت قطع شد که توکلی در واکنش به ان گفت: مگر دستور رهبری را نشنیده​اید؟ چرا دو می​گویید؟

محبی​نیا هم از تریبون هیات رئیسه گفت: آقا فرمودند اسامی کسانی که دو می گویند از تریبون اعلام شود!

به این ترتیب فضای مجلس آرام شد و علی​اصغر یوسف​نژاد در مخالفت با سخنان توکلی گفت: این تفسیر خواندن از شورای نگهبان است و ایشان چطور نظر شورای نگهبان را پیشاپیش خوانده​اند؟ این استفساریه ربطی به میزان مشارکت مردم ندارد و نیازی نیست که آبروی مجلس و خدا و آخرت را ناظر بر مجلس بگیرند! اتفاقا برای آبروی مجلس لازم است که مصوبه​اش تفسیر بیشتری شود تا تکلیف کسانی که می خواهند استعفا دهند، مشخص شود.

گفتنی است نظر توکلی رای لازم را کسب نکرد و نمایندگان دوباره سراغ طرح دو فوریتی​ای رفتند که در جلسه روز یکشنبه به فوریتش رای داده بودند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر