1

شهرزاد قصه گو به استخدام العربیه در آمد!+تصاویر و سند

  • کد خبر : 37789
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰

“سکوت من که با تو رابطه دارم، نوعی حمایت از وقایع جاری است.” شهرزاد سپس به درخواست های دوست پسرش برای جدایی از سیاست پاسخ گفت و به آمریکا رفت.»

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، وب سایت فارسی شبکه “العربیه” (Alarabiya) سه شنبه سوم مرداد (july.24) مدعی شد:
«مجموعه ای از ایمیل های “شهرزاد” دختر بشار الجعفری، سفیر سوریه در سازمان ملل متحد، که در ۲۲ سالگی به عنوان مشاور اطلاع رسانی رئیس جمهور این کشور رسید، به دست ما رسیده است که از امروز انتشار مجموعه ای از “داستان های زندگی” او را بر پایه این ایمیل ها آغاز می کنیم.»

این رسانه که با بودجه خاندان سلطنتی سعودی اداره می شود، شهرزاد را اینگونه معرفی می کند:
«شهرزاد ترجیح می دهد او را با نام مختصرش یعنی “شیری” خطاب کنند. ابتدا “اسماءالأسد” همسر بشار، مجذوب شخصیت شهرزاد شد. او توانسته بود در ماه مارس ۲۰۱۱ برای بانوی اول سوریه مصاحبه ای با مجله مشهور “فوگ” (FUGUE) ترتیب دهد تا او را به مخاطبان غربی بشناساند. او همچنین نقش اساسی در قانع کردن بشاراسد برای انجام مصاحبه تلویزیونی با شبکه “ای.بی.سی” (ABC) در دسامبر ۲۰۱۱ ایفا کرد.

شیری گمان می کرد که نوع تفکر امریکایی ها را می شناسد. او یک بار در این باره نوشته بود: “به راحتی می توان با روحیه آمریکایی ها بازی کرد، هنگامی که به آن ها بگویی خطاهایی وجود دارد و اکنون برای اصلاحشان تلاش می شود، قانع می شوند.”»

العربیه افزود:
«به جز ایمیل های کاری، در میان نامه های هک شده شیری، نامه های عاشقانه و عکس های خصوصی نیز می توان یافت که از انتشار آن ها خودداری می کنیم .برجسته ترین این نامه ها با یک پسر “ایرانی الأصل” از شهر تبریز است. به نظر می رسد این مرد ایرانی اخیرا پاسپورت آمریکایی دریافت کرده است. در یکی از ایمیل ها، شهرزاد برای او نوشته بود: “امروز اولین روز آمریکایی شدن توست. احساس جالبی است.”»

در ادامه این گزارش آمده است:
«اما خدمت کردن او برای رژیم سوریه، به عنوان دختر نماینده این کشور در سازمان ملل، تأثیر فراوانی بر رابطه شهرزاد و شهریار ایرانی او گذاشت. دوست پسر ایرانی او یک بار بر صفحه خود در فیس بوک، تصاویری از سوریه گذاشت و سرکوب اعتراض ها را محکوم کرد. شهرزاد از او خواست به احترام وی و خانواده اش دیگر چنین عکس هایی منتشر نکند، اما دوست امریکایی ایرانی تبار او انتشار چنین عکس هایی را بی احترامی به او ندانست و گفت که عکس ها را دو ماه پیش منتشر کرده است. او به شهرزاد گفت: “سکوت من که با تو رابطه دارم، نوعی حمایت از وقایع جاری است.” شهرزاد سپس به درخواست های دوست پسرش برای جدایی از سیاست پاسخ گفت و به آمریکا رفت.»

ناگفته پیداست که نحوه داستان پردازی العربیه در مورد این دختر سوری، در ارتباط مستقیم با سیاست های این رسانه سعودی در قبال تحولات سوریه است. به نظر می رسد دشمنان سوریه با قطع امید از تحرکات میدانی و دیپلماتیک، عملیات روانی را با تمرکز بیشتری سرلوحه اقدامات ضدسوری خود قرار داده اند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37789

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر