1

حال و هوای بازار تجریش در اسفند ماه

  • کد خبر : 378172
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶

بازار تجریش در حدفاصل میدان قدس و میدان تجریش در منطقه شمیرانات تهران قرار دارد که از هر دو میدان می‌توانید به این بازار وارد شوید. برای اینکه به بازار تجریش بروید،‌ علاوه بر خودرو شخصی می‌توانید از مترو، تاکسی و اتوبوس نیز استفاده کنید.

بازار سرپوشیده تجریش از معروف‌ترین بازارهای قدیمی تهران به شمار می‌رود که حتی گردش در آن لذت‌بخش است و گردشگران داخلی و خارجی زیادی در سفر به پایتخت، بازدید از این بازار را در برنامه خود می‌گنجانند؛ به‌طوری که این محل برای بسیاری از آن‌ها به‌عنوان یکی از خاطره‌انگیزترین جاهای تهران محسوب می‌شود. این بازار که در شمال تهران و در منطقه شمیرانات قرار دارد، دو محله قدیمی سرپل و تجریش را به هم متصل می‌کند. بازار تجریش از یک طرف به میدان تجریش و از سوی دیگر به میدان قدس و مترو تجریش منتهی می‌شود؛ ضمن اینکه امام‌زاده صالح (ع) در بخش انتهایی این بازار قرار دارد.

بازدیدکنندگان زیادی برای گردش و خرید به این بازار می‌آیند که با نزدیک‌شدن به ساعت‌های پایانی روز، تحرک و هیاهو در این بازار سرپوشیده دوچندان می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن، پاکیزگی و نظافت بازار است که در هر ساعت از روز وارد آن شوید، با فضایی بسیار تمیز و دلنشین مواجه می‌شوید. این بازار با وجود ۴۰۰ باب مغازه، گزینه‌های بسیار زیادی برای خرید کالای موردنظرتان را پیش روی شما قرار می‌دهد. انواع کالاها از خوراکی‌های تازه و خوشمزه تا ظروف مسی، خشکبار، ادویه، ترشی و… در بازار تجریش به فروش می‌رسد. علاوه بر این، با حضور در بازار تجریش می‌توانید از امام‌زاده صالح (ع)، تکیه تجریش، ‌پاساژ قائم و… نیز بازدید کنید.

ورود به بازار تجریش از جنب پایانه اتوبوس‌رانی و چند قدمی مترو تجریش امکان‌پذیر است؛ ضمن اینکه از طریق پاساژ قائم نیز امکان دسترسی به آن وجود دارد. همچنین بخشی از این بازار به امام‌زاده صالح راه دارد.

بازار تجریش نه‌تنها محلی برای تجارت و دادوستد به حساب می‌آید، بلکه یک مرکز فرهنگی و اجتماعی است. در واقع، ترکیب بازار، مساجد، امام‌زاده، تکایا و شهرداری در یک محله، درست به ارگ در شهرهای اسلامی شباهت دارد. این بازار بعد از مرمت و بازسازی، جلوه بسیار زیباتری پیدا کرده؛ به‌طوری که نمونه کوچک‌تری از بازار بزرگ تهران را در ذهن تداعی می‌کن و کاشی‌کاری‌های سردر مغازه‌ها، رنگ‌وبوی معماری سنتی ایرانی را به این بازار بخشیده است.

علاوه بر بخش دالان‌مانند و مسقف بازار، بخش خارجی آن به‌سمت ورودی پایانه اتوبوس‌رانی است که جنب‌وجوش خاصی دارد و اگر تابستان باشد، تمشک‌های خوشمزه در سینی‌های بزرگ به شما چشمک می‌زنند.

مترو: در صورتی‌که سوار خط تجریش-کهریزک شده و در آخرین ایستگاه یعنی ایستگاه تجریش پیاده شوید، هم می‌توانید حضور در عمیق‌ترین ایستگاه مترو تهران را تجربه کنید و هم اینکه فقط چند قدم با ورودی بازار تجریش فاصله دارید.

تاکسی: تاکسی‌های زیادی از نقاط مختلف تهران به میدان قدس و میدان تجریش تردد می‌کنند که می‌توانید از این طریق خود را به بازار تجریش برسانید.

اتوبوس: اتوبوس‌های بی‌آرتی مسیر راه‌آهن-تجریش و همین طور اتوبوس‌های خط رسالت-قدس، یکی از بهترین گزینه‌ها برای رسیدن به بازار تجریش هستند.

عکاس : مهسا سربازی

خبرنگار: مهسا محمودی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=378172

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر