1

خطر تصادف در کمین است

  • کد خبر : 378264
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱

 ” من می توانم جلوی خوابیدنم را هنگام رانندگی بگیرم” ، این یکی از مرگبارترین تصورات راننده هاست.

کسانی که موقع رانندگی خوابشان گرفته و از تصادف جان سالم به در برده اند می گویند که تا آخرین لحظه فکر می کردند که می توانند چشمان خود را کنترل کنند ولی اصلاً یادشان نمی آید که چه زمانی خواب شان برده تا این که با صدای تصادف یا سرنشینان از خواب پریده اند… .

بلند کردن صدای رادیو یا موسیقی ، خوردن چای و نسکافه، جویدن آدامس یا پایین کشیدن شیشه ها هم تنها خودفریبی هستند. خودفریبی دیگر این است: “فقط چند کیلومتر باقی مانده است تا به مقصد، پمپ بنرین یا استراحتگاه بین راهی برسم.” غافل از این که فاجعه درست در همین چند کیلومتر محدود در کمین است.

واژگونی، مهم ترین پیامد خواب آلودگی است. یک ربع خوابیدن در جای امنی کنار جاده، می تواند زندگی شما و دیگران را نجات دهد: ۱۵ دقیقه طلایی. اصلاً و اصلاً و اصلاً به خواب مجال ندهید پشت فرمان سراغ چشمان تان بیاید.

حتی اگر ۵ کیلومتر هم تا مقصد باقی است، آن ۱۵ دقیقه طلایی برای خوابیدن را فراموش نکنید. گاهی وقت ها، یک ربع خواب سبک می تواند شما را از مرگ، قطع نخاع و … نجات دهد. اگر هم راننده نیستید، حواس تان به راننده باشد تا خوابش نبرد.

وقتی همه سرنشینان خواب هستند، راننده هم تحت تأثیر فضای خواب آلوده، به خواب می رود و همه را به کشتن می دهد. وظیفه سرنشینان در سرحال نگه داشتن راننده را جدی بگیرید. خستگی و خواب آلودگی و رانندگی یکنواخت در طول مسیر عامل اصلی واژگونی را تشکیل می دهند. … تصادفات نیز عمدتا در مسیرهای کویری به وقوع پیوست. استفاده از کمربند ایمنی در سرنشینان عقب خودرو میزان آسیب در زمان تصادفات و خصوصا تصادفات منجر واژگونی را کاهش می دهد . ۱۲ ظهر تا ۸ شب بیشترین زمان واژگونی خودروها برخی گمان می برند که بیشترین تصادفات منجر به واژگونی در شب به وقوع می پیوندد ولی بدانید که مطابق آمار های پلیس بیشترین واژگونی ها در ساعت ۱۲ ظهر تا ۸ شب به وقوع پیوسته…..
آشنایی با بازار های مالی جدید،اختیار خرید و فروش یکی از بازارهای مالی جهت ورود و سرمایه گذاری، بازار سهام (بورس) است که با توجه به بازدهی مناسب می تواند گزینه ای قابل قبول برای سرمایه گذاری به شمار رود. امروزه و با توجه به افزایش ظرفیت های موجود در ساختار بازار بورس و ایجاد بسترهای لازم در این زمینه، بازارهای مختلفی در بورس اوراق بهادار تهران در حال پیدایش و گسترش است. اخیرا بازار نوپایی تحت عنوان بازار مشتقه در بورس تهران راه اندازی شده است که از زیرمجموعه های آن می توان به بازار قراردادهای اختیار معامله اشاره نمود.

.این اقدام ارزشمند در سال های اخیر باعث تنوع بخشی و جذابیت در انجام معاملات و همچنین رونق و عمق بخشیدن بیشتر به بازار بورس شده است. این تنوع برای سرمایه گذار بسیار جذاب بوده و توانسته ریسک ناشی از سرمایه گذاری را مدیریت نماید. وجود بازار قرارداد اختیار معامله در بورس تهران، امکان به کارگیری اهرم در انجام معاملات و انجام معاملات دو طرفه را میسر ساخته است. معاملاتی که در آن می توان در روندهای صعودی و یا حتی نزولی به کسب بازدهی بسیار بالا در مقایسه با بازار بورس عادی (نقدی) رسید. مسلما وجود این اهرم نیز به مراتب ریسک سرمایه گذاری را بالاتر می برد.

بنابراین به علت افزایش ریسک در معاملات، نیاز به آموزش لازم و کسب مهارت، امری اجتناب ناپذیر محسوب می شود. نوسان گیری با بازدهی بسیار بالا، کاهش کارمزد و معافیت مالیاتی، متنوع سازی سبد سهام و استفاده از مزیت زمانی، از دیگر مزایای معاملات قرارداد اختیار معامله به شمار می روند.

این فرادرس به جهت معرفی، بیان قوانین و نحوه معاملات قراردادهای اختیار معامله در بورس تهران ارائه شده است. با توجه به کوتاه بودن عمر پیدایش این بازار در بورس تهران و آموزش های بسیار محدود در این زمینه، بر آن شدیم که آموزش مفیدی را در این رابطه ارائه دهیم. در این آموزش سعی شده است که از مفاهیم اولیه قرارداد اختیار تا مباحث تکمیلی آن پوشش داده شود

خبرنگار: سیدجلیل حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=378264

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر