1

استیضاح فاطمی‌امین روز یکشنبه برگزار می‌شود

  • کد خبر : 378893
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

نماینده مرودشت در مجلس گفت: طرح استیضاح وزیر ۴۲ امضا دارد و جلسه استیضاح یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری افق جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر منتفی شدن استیضاح فاطمی‌امین، گفت: طرح استیضاح سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت ۴۲ امضا دارد و جلسه استیضاح وزیر روز (یکشنبه دهم اردیبهشت ماه) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی عنوان می‌کنند که تعداد امضاهای طرح استیضاح وزیر «صمت» کاهش یافته است، گفت: طبق روال قانونی آیین‌نامه، زمانی که استیضاحی اعلام وصول شد نه تعداد امضاها افزایش و نه کاهش می‌یابد و نه امکان پس گرفتن طرح استیضاح وجود دارد.

نماینده مرودشت در مجلس با بیان اینکه عده‌ای به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تعامل قوا اشاره کرده و عنوان می‌کنند که نباید استیضاح انجام شود، گفت: رهبر انقلاب همواره بر تعامل و همکاری قوا تاکید داشته و این به این منظور نیست که مجلس از وزرا سوال نپرسد و آنها را استیضاح نکند؛مشی رهبر این نیست که درباره موضوعی مثل استیضاح یک وزیر آن هم در لفافه صحبت کنند و ایشان نظراتشان را صریح و شفاف عنوان می‌کنند.

رشیدی تصریح کرد: اینکه برخی که نگاهشان به وزیر مثبت است، استیضاح وزیر را به صحبت‌های رهبر انقلاب وصل می‌کنند، کار خطایی است؛ استیضاح وزیر «صمت» بالاترین همکاری مجلس با دولت است تابه قوه مجریه کمک کند تا وزرای ضعیف از کابینه جدا شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=378893

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر