2

بانک توسعه تعاون ظرفیت های خود را برای افزایش تولید و صادرات بخش تعاون بکار گرفته است

  • کد خبر : 380590
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت بانک توسعه تعاون ظرفیت های خود را برای افزایش تولید و صادرات بخش تعاون بکار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری افق :محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در همایش تخصصی راهکارهای توسعه صادرات بخش تعاون ایران در مجتمع تلاش اظهار داشت: تقویت تعاونی ها در حوزه صادرات می تواند تاثیرات مثبتی در حوزه مهار تورم و رشد تولید در بر داشته باشد.
وی افزود: تعاون رکن مهم اقتصاد ملی و واجد ویژگی ها و خصیصه های منحصر به فردی است که می تواند در مشارکت دادن مردم در فعالیت های اقتصادی، توزیع عادلانه درآمد و ایجاد عدالت اقتصادی و نیز توزیع فرصت های برابر در آحاد جامعه کارکردهای مهمی داشته باشد.
این مقام بانکی تاکید نمود: تعاونی ها عمدتا با تکیه به مزیت های منطقه ای و جغرافیایی تشکیل می شوند و فعالیت تعاونی ها با توجه به پایه های مستحکم اجتماعی معمولا با ریسک اعتباری کمتر و درجه اطمینان بالاتر همراه است.
شیخ حسینی تصریح کرد: بخش تعاون از این ویژگی برخوردار است که بستر و شرایط فعالیت بخش خصوصی را نیز تسهیل می کند و این شرایط در تعاونی ها فراهم است که همراه با تولید کالا و خدمات، مراحل فروش و عرضه نیز از طریق تعاونی امکان پذیر است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون با تبیین خدمات اعتباری و تخصصی ویژه تعاونی های صادرات گرا گفت: هفتاد درصد تسهیلات بانک متعلق به بخش تعاون است و ارکان بانک با هدف تقویت و توانمندسازی تعاونی ها مشغول فعالیت هستند و صادرات همواره یکی از مولفه ها و نشانه های فعالیت، سالم، هدفمند و استاندارد هر واحد تولیدی و اقتصادی است و مجموعه بانک توسعه تعاون نیز این هدف را دارند تا با حمایت از تعاونی ها آنان را در موقعیت صادرات کالا و خدمات قرار دهند و با توجه به تنوع فعالیت تعاونی ها در سراسر مناطق جغرافیایی کشور، مزیت های مهم صادراتی به کشورهای مقصد و هدف وجود دارد.
وی توضیح داد: بانک توسعه تعاون این آمادگی را دارد تا از محل منابع داخلی، منابع صندوق توسعه ملی و نیز از کانال تسهیلات مرتبط با طرح های ملی و تکلیفی من جمله تبصره ۱۸ قانون بودجه، ماده ۵۲ و سایر ظرفیت های قانونی ، تسهیلات و خدمات اعتباری را به تعاونی ها در امر تولید و صادرات اختصاص دهد و خدمات ارزی و نیز صدورحوالجات،اعتبار اسنادی و صدور ضمانت نامه نیز برای تامین نیازهای تعاونی ها قابل ارائه است.
شیخ حسینی خاطر نشان کرد: تحول در حوزه خدمات ارزی نیز از مهمترین برنامه ها و راهبردهای بانک در مقطع کنونی است و با گسترش خدمات ارزی، امکان تبادلات و همکاری های بانکی با حدود ۱۶ کشور دنیا فراهم می‌شود.
وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون به عنوان بانک پیشرو در شبکه بانکی با استفاده از مکانیزم تامین مالی خرد جمعی، نسبت به تجهیز منابع خرد مردمی اقدام نموده و این منابع تجمیع شده را در تامین مالی پروژه های مهم و اثرگذار بکار می گیرد.
در این همایش که با سخنرانی مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد رضوانی‌فر معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل گمرگ، مهدی ضیغمی رییس سازمان توسعه تجارت برگزار شد، تعاونگران و فعالین اقتصادی و بازرگانی بخش تعاون به بیان فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارهای بخش تعاون در حوزه صادرات پرداختند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=380590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر