3

بورس در پایان معاملات یک‌شنبه ۷ آبان سبزپوش شد

  • کد خبر : 383269
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه با افزایش ۱۰ هزار و ۱۰۲ واحد همراه شد.

 

به گزارش خبرگزاری افق ، بورس اوراق بهادار تهران بعد از ریزش قابل توجه در روز گذشته امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت و شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۱۰ هزار و ۱۰۲ واحد به رقم یک میلیون و ۹۶۱ هزار و ۳۱۸ واحد رسید.

شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن امروز با افزایش ۵۸۴۲ واحد به رقم ۶۵۹ هزار و ۱۵ واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش روز ۶۰۰ شرکت بورسی است، به بیش از ۶ میلیون و ۸۱۱ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸.۲ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۷۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۵۲ درصد افزایش یافتند.

این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۸۹ درصد رشد کردند، شاخص آزاد شناور ۰.۶۲ درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس ۰.۶۴ درصد رشد کرد، شاخص بازار دوم بورس ۰.۳۷ درصد افزایش یافت.

نمادهای پالایش نفت اصفهان، ملی مس، فولاد مبارکه، بانک ملت، پتروشیمی بوعلی، پالایش نفت بندرعباس و پالایشگاه تهران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۱۵۷ واحد افزایش به رقم ۲۴ هزار و ۶۰ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۳۳۶ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۱۱ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۳.۳ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۱۴۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس امروز ۰.۶۶ درصد افزایش یافتند، این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۳۸ درصد افزایش یافت.شاخص بازار اول فرابورس ۱.۲ درصد رشد کرد، شاخص بازار دوم فرابورس ۰.۴۷ درصد افزایش یافت.

نمادهای ایران‌خودرو دیزل، بیمه پاسارگاد، آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان، بندری سینا، صبا تأمین و مالی سپهرصادرات بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند.

به گزارش فارس، روز گذشته رئیس سازمان بورس اعالم کرد قرار است تا آخر سال ۶ هزار میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی و با عاملیت صندوق تثبیت بازار در بورس سرمایه‌گذاری شود و از طرفی کارشناسان می‌گویند با توجه به ریزش‌های گذشته سهام بنیادی ارزنده است و نباید با ریسک‌های غیرسیستماتیک و خارج از مجموعه سهامداران دچار ترس شوند و سهام ارزنده خود را همراه با ضرر بفروشند، به هر حال سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه در یک فرآیند بلندمدت حداقل ۳ ساله است و ریسک و نوسان جزء ذات این بازار به شمار می‌رود.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=383269

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر