2

خبرنگار صدا و سیما در باکو به یک سال زندان محکوم شد+تصویر

  • کد خبر : 38387
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹

وکیل «آنار بایراملی» خبرنگار محلی جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان، حکم دو سال محکومیت وی را به یک سال کاهش داد.

این حکم سیاسی و سفارشی موجب واکنش‌های داخلی و خارجی شده و از جمله کریستوفر اشتراسر گزارشگر شورای اروپا ویژه امور جمهوری آذربایجان، آنار بایراملی را زندانی سیاسی خواند و خواهان آزادی وی شد.
فارس: حکم حبس خبرنگار محلی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در دادگاه تجدید نظر باکو به یک‌سال کاهش یافت.

به گزارش موسسه آران http://www.arannews.ir ، «عابد آبدین بی‌اف» قاضی دادگاه تجدید نظر باکو پس از استماع دفاعیات «آنار قاسملو» وکیل «آنار بایراملی» خبرنگار محلی جمهوری اسلامی ایران در  آذربایجان، حکم دو سال محکومیت وی را به یک سال کاهش داد.

آنار قاسملو در دفاع از موکل خود با اشاره به نبود مستنداتی مبنی بر محکومیت آنار بایراملی، به تناقض در اظهارات شاهدان دروغین اشاره کرد و گفت: حبس سفارشی آنار بایراملی به دلیل فعالیت ژورنالیستی صورت گرفته است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه قرار است اکتبر آینده شورای اروپا قطعنامه‌ای علیه آذربایجان درباره زندانیان سیاسی منتشر کند، افزود: نام آنار بایراملی نیز در این فهرست است و در چنین شرایطی آزادی وی می‌تواند مانع از خدشه‌دار شدن وجهه آذربایجان شود.

آنار قاسملو در عین حال تاکید کرد: فعالیت‌ها برای برائت کامل آنار بایراملی و آزادی وی ادامه می‌یابد.

گفتنی است، خودداری دادگاه تجدید نظر باکو از آزادی آنار بایراملی در شرایطی است که اتهام واهی و ساختگی علیه وی به اثبات نرسیده است.

«روشن حاجی بی‌لی» از مسئولان روزنامه آزادلیق در ارزیابی این موضوع با تاکید بر اینکه در آذربایجان دادگاه‌ها مستقل نیستند، افزود: دادگاه‌ها تنها اوامر نهادهای اجرایی و دولتی را در قالب احکام سفارشی اجرا می‌کنند.

دادگاه بینه قدی باکو ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد) گذشته در حکمی ناعادلانه و سفارشی و در حالی که اتهام وارده ثابت نشده بود، با استفاده از شاهدان دروغین پلیس آنار بایراملی را به دو سال حبس محکوم کرد.

این حکم سیاسی و سفارشی موجب واکنش‌های داخلی و خارجی شده و از جمله کریستوفر اشتراسر گزارشگر شورای اروپا ویژه امور جمهوری آذربایجان، آنار بایراملی را زندانی سیاسی خواند و خواهان آزادی وی شد.

آنار بایراملی خبرنگار شناخته شده در جمهوری آذربایجان ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) گذشته و همزمان با موج سوم اختناق و حبس فعالان اسلامی و روزنامه‌نگاران مستقل در جمهوری آذربایجان در منزلش بازداشت شد.

وی که در مرکز پلیس در جیبش مواد مخدر گذاشته شده بود به دو سال حبس محکوم شد.

در پنج سال گذشته گزارش‌های آنار بایراملی از تحولات سیاسی و اسلامی در جمهوری آذربایجان موجب ناخرسندی برخی از محافل دولتی شده است.

بیش از ۳۰ حزب و تشکل اجتماعی، رسانه‌ای و سیاسی در جمهوری آذربایجان و ده‌ها تشکل بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل و سازمان خبرنگاران بدون مرز با محکومیت بازداشت آنار بایراملی، وی را زندانی وجدان خواندند که به دلیل فعالیت حرفه‌ای و اطلاع‌رسانی دینی بازداشت شده است.

روزنامه پرتیراژ «آزادلیق» چاپ باکو نیز به منظور رساندن فریاد مظلومیت و بی‌گناهی محبوسان وجدان تصاویر آنها از جمله تصویر آنار بایراملی را روزانه در صفحه سوم خود منتشر می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر